Ugye emlékszünk még arra, amikor Sarah Jessica Parkert marslakónak retusálták a Harper's Bazaar címlapján? Nem egyedülálló eset, tulajdonképpen csak csepp a tengerben az, amit a Szex és New York főszereplőjével műveltek: manapság nem létezik olyan magazin, divatanyag vagy lookbook, ahol a modelleken ne futnának át Photoshoppal, több-kevesebb sikerrel.
Amikor a retusőrök keze megszalad, a fél világ megrántja a vállát, a másik fele pedig forrong. Követelik, hogy a magazinok vagy szerkesszék kicsit élethűbbre a címlapsztárok arcát, vagy egyáltalán ne is nyúljanak hozzá. Persze azt mindannyian tudjuk, hogy egy kampánynál nem csak a nagykövet arca és személyisége fontos, hanem az is, hogy milyen lesz a végeredmény és mennyire tudnak vele azonosulni a leendő vásárlók. Ahogy a magazinok esetében sem mindegy természetesen, hogy melyiket pillantjuk meg először az újságosstandokon – de vajon versenybe tud szállni egy olyan címlap, amin retusálatlan modell fotóját láthatjuk?
Ön mit gondol az utómunkáról?
Nem tudni, hogy azért, hogy egy kis figyelmet kapjon vagy azért, mert tényleg ezt gondolja helyesnek, de a Jalouse magazin szeptemberi címlapjára Léa Seydoux mindenféle smink és utómunka nélkül került fel. Azt nem mondjuk, hogy találhattak volna-e előnyösebb fotót a színésznőről, de mindenképpen dicséretes, hogy ezt bevállalták. Önnek mi a véleménye a címlapról? Tényleg jobb ez az irány? Vagy azért a szemünknek mégiscsak kedvesebb a retusált fotó, csak vigyázni kell, nehogy túlzásokba essünk?