Miuccia Prada nem alkalmaz idős modelleket

Miuccia Prada, a bátor és szókimondó hírében álló „baloldali, feminista” tervező egy nemrég készült interjúban beszélt az idősebb modellek hátrányos megkülönböztetéséről a divatszakmában. „Nem vagyok elég bátor ahhoz, hogy idősebb modelleket alkalmazzak" – vallotta be a 64 éves designer, akit személyesen is érint a dolog.

„A korszak rögeszméje a fiatalság. Senki sem akar a korral foglalkozni, azt hiszem meg kellene találnunk a megoldást. Különösen azért, mert sokáig élünk. Az öregedés olyan valami, amire meg kell találni a gyógymódot. A miénk nem egy művészi, sokkal inkább egy üzleti világ, aminek nem tudom megváltoztatni a szabályait. Egyszerűen hogy nem vagyok elég bátor. De ez nem is a bátorságon múlik..." – mossa kezeit a befolyásos tervező, aki továbbra sem hajlandó „öreg hölgyeket” kifutójára küldeni.

Miuccia Prada T Magazinnak adott interjúja meglepte a divatvilágot, mivel a vezető luxusmárkákon kívül egyre több cég alkalmaz idős modelleket kampányaihoz – írja a dailymail.co.uk.

Legutóbb Karen Walker reklámozta napszemüvegeit 65 és 92 év közötti modellekkel, a Lanvin pedig a 82 éves Jacquie "Tajah" Murdockkal árulta kígyóbőr táskáit. A Rolex kampányban is feltűnt 81 éves Carmen Dell'Orefice-t Alberta Ferretti küldte kifutóra a New York-i Divathéten, az American Apparel pedig az ősz hajú Jacky O'Shaughnessy-t fényképezte széttárt lábakkal reklámjához.