Borús telünk lesz, ha a fast-fashion boltokból öltözünk

Olvasási idő kb. 4 perc

Már a legnagyobb kánikula kellős közepén elkezdték nyomni a divatházak és velük együtt a trendi fast-fashion márkák a 2012-es őszi/téli kollekciójukat. Megnéztük, mi az, amiben más lesz az idei fast-fashion felhozatal, mint a tavalyi. Farmerben és sajnos állatmintában idén ősszel is kiteheti a lábát otthonról.

A Bershka kreativitásban, praktikában és hangulatban is az iskolakezdéshez igazodott zord, de kamaszos reklámképeivel. Elérhető áron idén is találunk majd a Bershkában hordható, de divatos, jó minőségű ruhákat és kiegészítőket. A spanyol márka szürke, esős napokra tervezett kollekciójának kampányát Mark Hunter aka Cobra Snake készítette. Kedvencünk az őszi kínálatukból a szegecsekkel kivert farmerkabát és a bordó színű, rojtos tarisznya.

Az ősszel a Maison Martin Margielával kollaboráló H&M a hivatalos oldalán nemrég közzétett egy videót, melyből betekintést nyerhetünk a 2012-es őszi kollekciójukba. A videó első részének témája nyilvánvalóan a farmer volt, a második részben pedig megtudhatjuk, hogyan variálhatjuk a közelgő kollekció egyes darabjait. A svéd márka kiegészítőit nagyon kedveljük, idén is találtunk érdekességeket, például színes kövekkel kirakott siltes sapkát és a több divatház kifutóján is felbukkanó bőr zsokésapkát, amit szinte sejtettünk, hogy a H&M is piacra dob majd. A szokásos őszi színekhez, mint a bordó, a mustár, és púder mellé idén a neon is csatlakozott. A márka kampányának egyik arca a 17 éves holland modell, Daphne Groenfeld lesz.

A Zara a dán szépségre, Freja Beha Erichsenre váltotta le tavalyi kampányának arcát, Saskia de Brauw-t. A Louboutint leverő spanyol márka fekete-fehér kampányképei hangulatosra, de kissé sötétre és komorra sikeredtek. A kifinomult, szabad szellemet árasztó, bohém vonalat bemutató kampányból kedvenceink a kötött pulóverek mellett a hetvenes évek ihlette pizsamanadrágok és a köldöknél elvágott pulóverek, de sikkes hippiknek biztosan tetszeni fognak a merészebb darabok is. A Zara ősztől lakáskiegészítőket is árusít, íme a kisfilm hozzá, amit ide kattintva nézhet meg!

A többi fast-fashion márkától sokban különböző Mango reklámarca a tavaszi katalógushoz hasonlóan Kate Moss lesz. A brit szupermodell a spanyol márka lázadóbb stílusú darabjait, farmereit, blézereit és randiruháit mutatja be a stúdióban készült lookbook fotókon. A gyűjteményt elnézve, ha az elmúlt években bármilyen állatmintás szerelést, zakót és bokacsizmát vettünk, azt idén ősszel sem kell majd a szekrény mélyére süllyesztenünk.

A nálunk csak online rendeléssel elérhető brit Topshop valószínűtlennek tűnő helyről gyűjtött inspirációt őszi-téli kollekciójához, ugyanis a lányosan kecses darabokat Pennsylvania ihlette. A rétegest öltözködést előtérbe helyező mash-up-os és androgün együttesek javarészt kötött pulóverekből állnak, melyeket jópofán ötvöztek a csipkével, kötényruhával, kockás inggel és csipkés galléros blúzzal. A Topshop kiegészítői között találtunk horgolt zoknit, csipkés csizmát, bőr aktatáskát és Doc Marten cipőt is. A márka oldalán már beárazták az új kollekciót, egy vállánál kivágott kockás ing 64 dollárba, 14500 forintba, egy fehér csipkés szoknya pedig 80 dollárba, 18 ezerbe kerül.

A párizsi L'Officiel magazin divatszerkesztője, Peju Famojure is elkészítette 'The Fall' címen a legjobb őszi kollekciókat tartalmazó divatanyagát. Az elegáns fotósorozatban a szerkesztő exkluzív mintákban, textúrákban és gazdag sötét színárnyalatokban határozza meg az ősz elmaradhatatlan darabjait. Az erősre sikerült válogatásában Prada, Louis Vuitton, Lanvin, Givenchy, Versace, Chanel, Jil Sander és Bottega Veneta őszi-téli kollekciói kaptak helyet, melyek inspirációként szolgálhatnak egyes fast-fashion bevásárló körút elején.

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek