Vivienne Westwooddal népszerűsítik Angliát

Olvasási idő kb. 2 perc

Vivienne Westwood az egyik arca egy, a brit kormány által készített nemzetközi kampányának. A Vogue értesülései szerint az angolok jó hírét keltő hirdetések világszerte fognak megjelenni óriásplakátokon. A project olyan innovatív területeket kíván bemutatni, melyekben a britek kiválóan teljesítenek – mint a technológia, a vállalkozó szellem, a kreativitás, a tudás, a természetvédelem, a kulturális örökségek, a sport, a vásárlás, a zene és a vidék szeretete. Westwoodra elsősorban a kreativitása miatt esett a választása a szakembereknek.

A Gordon Brownt váltó miniszterelnök, David Cameron még 2011 szeptemberében jelentette be Nagy-Britannia népszerűsítését szolgáló kezdeményezését, azzal a céllal, hogy szeretné, ha minél több emberhez eljutna, hogy Anglia milyen nagyszerű hely, ahova érdemes ellátogatni, ahol érdemes élni, dolgozni, tanulni és beruházni.

Vivienne Westwood
Vivienne WestwoodGareth Davies / Europress / Getty

Westwood, aki szerint a britek most különösen rondák, mindig nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy ruháival elmondja véleményét az aktuális politikai helyzetről. Számos kérdésben, mint a kábítószer fogyasztás, a nukleáris leszerelés vagy a terrorizmus kifejtette már gondolatait. Legemlékezetesebb megnyilvánulása talán az 1989-es Tatler címlap volt, amelyen Westwood gúnyosan Margaret Thatcherként pózolt.

2012-es londoni divathéten bemutatott kollekciójával, kihasználva a divatot, mint médiumot, a környezetvédelemre hívta fel a figyelmet, amihez külön póló kollekciót is piacra dobott, melyet olyan hírességek hordanak előszeretettel, mint Naomi Campbell, Gillian Anderson és Roisin Murphy.

A 71 éves tervezőnő London virágzó kulturális életét népszerűsíti a Tate Galéria új, This is Britain című kisfilmjében is. „ Nagy dolog számomra a londoni kultúra, a múzeumok. Nélkülük nem tudnék dolgozni, kifogynék az ötletekből. Itt mindig van valami új, valami új felfedeznivaló a múltról” – mondja Westwood. A videóban a designer azt is megosztja a nézővel, hogy szerinte melyek minden idők legjobb műalkotásai Frank Auerbach Oxford Street Building Site című festményétől kedzve Whistler Nocturne/Blue and Silver Cremorne Lights című művéig. A kampányban a tervezőnőn kívül egyébként Jon Snow híradós és a zenész Ghostpoet is részt vesz.

Vivienne Westwood és Lily Cole
Vivienne Westwood és Lily ColeMark Cuthbert / Northfoto
Oszd meg másokkal is!
Ezt olvastad már?

Érdekességek