„Miniszoknya-előrejelzésnek hívjuk. Ha tudni akarod, hogy milyen lesz az idő, csak nézd meg, milyen hosszúságú szoknyák fogynak” – foglalta össze két mondatban a Daily Mailnek annak az elméletnek a lényegét az eBay munkatársa, Ruth Szyszkowski, ami akár a brit tudósoktól is eredhetne.
Britnek ugyan britek, tudósoknak viszont aligha nevezhetők az eBay aukciós weboldal munkatársai, akik arra lettek figyelmesek, hogy legalább három nappal a jó idő beköszönte előtt 200%-kal megugrik a rövidebb szoknyák iránti kereslet, ha pedig napokon belül hideg légáramlat várható, a hosszabb szoknyák fogynak jobban. Az aukciós oldal szerint a trend sokszor gyorsabban jelzi az időjárás-változást, mint a meteorológiai szolgálat – állítólag arra is akadt példa, hogy már a front érkezése előtt hét nappal beindult a szoknyajelzés, ami a tan hirdetői szerint egyszer sem tévedett 2009-ben.
Nem ez az első női aljhoz fűződő elmélet: George Taylor amerikai közgazdász 1927-ben megállapította, hogy a gazdagsági válság idején a hosszú szoknya a divat, míg a gazdasági helyzet erősödésével az alj egyre rövidebb lesz. Mindezt azzal magyarázta, hogy ha jól megy a nőnek, szívesebben mutogatja lábait rövid szoknyában és költséges selyemharisnyában, míg szegényebb időkben a hosszú szoknya alá rejti stoppolt zoknis lábát. Taylor elméletére egyébként alaposan rácáfolt a 2008 őszén rendezett párizsi, New York-i, londoni divathét, ahol a tervezők miniszoknyákkal árasztották el a kifutókat.