Szezononként bútorcsere? Akár igen, de a kiegészítőket mindenképp hangoljuk ruhatárunkhoz! Legalábbis a világmárkák szerint.
A globalizáció egyik természetes velejárója a konvergencia: az óriáspiacokon megerősödött nagyvállalatok újabb és újabb szegletekre teszik rá kezüket. Például a divatipar és a kozmetikumok összefonódása nem mai keletű, ám egy sokkal kézenfekvőbb kombináció még csak most bontogatja szárnyait: divatdiktátorok tapétákat, szőnyegeket terveznek, divatmárkák komplett bútorkollekciókhoz adják nevüket.
Így a lakberendezésben kevésbé jártas lakástulajdonos könnyebben dönthet, hiszen ha azonosul valamely divatház ruháival, valószínűleg bejönnek neki a kanapéi is. Körülnéztem egy-egy tervező háza táján, és valóban: tökéletes összhangot lehet felfedezni az aktuális kollekció és a forgalmazott lakberendezési termékek között.
Klasszikus vonalvezetés túlcsicsázva, a Versace bútorban is hozza a formáját:
Nagy kedvencem, Vivienne Westwood, aki a The Rug Company-nak tervez szőnyegeket és a Cole and Son-nak tapétát. Ha nem csak ruhatárunkat akarjuk megvadítani:
A Joop friss, ropogós, vonalas, XXI. századi:
Az angol Paul Smith a csíkosat szereti ruhában és szőnyegben is:
És vissza a földre, kisebb költségvetésű ruhatárhoz is dukál trendi lakber-kiegészítő az Esprit-től:
(A tejvaj legújabb vendégbloggere Nikoletti Petra lakberendező. Saját blogjának címe Térkultúra, amely itt olvasható.)