Lehet, hogy a gazdasági világválság miatt a nők már nem költenek annyit ruhákra, utazásra és étkezésre, de a legújabb mutatók szerint a dekorkozmetikumok – különösen a rúzsok - iránt megnőtt a kereslet – írja a DailyMail. „Az Egyesült Királyságban a 25 és 34 év közötti nők átlagosan 71 font értékű dekorkozmetikumot hordanak magukkal a táskájukban, és úgy tűnik, hogy ezen szokásukon nem kívánnak változtatni” – nyilatkozta George Wallace , az MHE Retail kereskedelmi cég egyik vezetője. A Mintel piackutató cég adatai szerint a kozmetikai cikkek eladása 2007 és 2008 között 7,4 százalékkel nőtt, és a recesszió ellenére is folytatódik ez a tendencia. Persze azoknak a gyártóknak sem lehet oka a panaszra, akik egyéb szépségipari termékkel foglalkoznak, ugyanis az arc- és testápoló termékek iránti kereslet 6,7 százalékkal, a parfümök eladása pedig 4,6 százalékkal nőtt.
És hogy mi a magyarázat? Nos, a nők ilyen időkben sem szívesen tagadják meg maguktól az élet apró örömeit, sőt! Ahelyett azonban, hogy wellness hétvégékre költenék el nehezen megkeresett pénzüket, inkább egy új vörös rúzzsal kényeztetik magukat, mivel ez kisebb megterhelést jelent a pénztárcájukra/bankszámlájukra nézve, de szintén elégedetté teszi őket. Bár sokan azt gondolnák, hogy bizonyára a nevesebb márkák hanyagolásával spórolnak az apró, mindennapi luxusra vágyó nők, kiderült, hogy ez a feltételezés sem igaz. Ahelyett, hogy olcsó termékeket vásárolnának, inkább drágább, jobb minőségű kozmetikumokra költik a pénzüket.
A szakértők szerint az 1929-ben kezdődő nagy gazdasági világválság alatt hasonló tendenciát tapasztaltak. Akkoriban a megnőtt keresletet azzal magyarázták, hogy a növekvő munkanélküliség és a kiélezett versenyhelyzet miatt a nők mindent megtettek annak érdekében, hogy a legjobb formájukat hozzák, aminek nyilván fontos eleme a megnyerő és vonzó külső. Anne Pitcher, a Selfridges igazgatója szerint a vörös rúzs több önbizalmat adott a nőknek. Hozzátette, hogy a mostani sikertörténet szempontjából nem elhanyagolható az a bizonyos celebfaktor. Az újabban egyébként ismét divatosnak számító vörös árnyalatú rúzsokat ugyanis olyan hírességek reklámozzák, mint Scarlett Johansson és Monica Bellucci. Úgy tűnik a vörös rúzs népszerűségének az sem árt, hogy egyesek szerint káros lehet az egészségre.
És itthon vajon mi a helyzet? Ön többet költ dekorkozmetikumokra a válság miatt?