Az idei Cosmo Bikini Show egyik celebmodellje Csősz Boglárka glam és divatmodell volt, aki a bemutató után a Tejvajnak meglepő kijelentést tett: „A divat új fővárosa Isztambul. Az utóbbi években átvette Milánó szerepét, amelyik egy kihalt város lett.” Az erdélyi magyar Csősz Boglárka egykor helyi szépségversenyeken ismerkedett a nyilvánossággal, majd megkapta Sas Tamás Apám beájulna című filmjének főszerepét. Az ismertségét nem a hazai particeleb-létben tervezte kamatoztatni, inkább külföldi modellmunkákat vállalt, elsőként az Egyesült Államokban töltött huzamosabb időt és kasztingokra járt. Időnként itthon is levetkőzött néhány férfimagazinban, szerepelt divatsorozatban, és összetettebb felkérése is volt: a TV2 Sztárok a fejükre estek című celebtúlélő-show szereplőjeként. Erre a megbízásra utazott haza tavaly ősszel, jó ideje ugyanis Isztambulban él, és úgy gondolja, egy darabig marad is Törökország legsűrűbben lakott városában, többek közt azért, mert barátja ott él.
„Isztambul egyszerűen pezseg. A nagy olasz és francia divatházak termékeinek gyártása ott zajlik, ezért a kampányok is oda kerültek, a divatvilág áttelepült. Milánóból rengeteg modell jött át, főleg oroszok, brazilok is, akikből a legtöbb van ebben a szakmában, és azt mondták, most már muszáj itt jelen lenniük, mert az olaszoknál egyre kevesebb a munkalehetőség.”
Mielőtt mérget vettünk volna a modell kijelentéseire, megkérdeztük erről Gyb kollégánkat, és Tejvaj-szerzőtársunkat, aki három éve Milánóban él. A város divatpozíciójáról alkotott véleménye hasonló. „Akik itt vannak Milánóban, azok csak azt csinálják, amihez kétségkívül a világon a legjobban: az eleganciát. De annak az igen szigorú szabályrendszerén kívül iszonyatos nihil és unalom van, főleg, mert akik itt vannak, azok a tehetségüket mind-mind kizárólag arra az egyetlen életcélra vetik latba, hogy ők is bebocsáttatást nyerjenek ebbe az erődítménybe. Konkrétan azért járok haza Pestre kéthavonta két hétre, mert nem bírom elviselni, hogy mennyire unalmas, ronda és inspirációmentes Milánó.” Így is ritkán látjuk Gyb kollégát ingerekben gazdag fővárosunkban, de ebbe most ne menjünk bele, rátértünk inkább Isztambulra, amelyről úgy véli, legfeljebb a divatvilág egyik metropoliszának hívhatjuk. „Ha kívülről belecsöppen az ember, biztosan lefegyverzően frissnek és pezsgőnek tűnik a szcéna, de ugyanezt el szokták mondani kb. tíz más városról a világon Barcelonától Moszkváig, Sidneytől Rio de Janeiróig. És hiába ciki nem fikázni saját magunkat, nem hinném, hogy Isztambul kiugróan többet tudna, mint mondjuk Pest.”
Visszatérve Csősz Boglárkára, a modell elmondta, átlagosan naponta tíz válogatásra jár a török divatmetropoliszban, sofőr szállítja egyik helyről a másikra. Az utóbbi időben több kampányt kapott meg, az egyik legnagyobb büszkesége az, hogy a brit Organic bio alapanyagokból készült hajápoló termékcsalád arca lett, fotója világszerte megjelenik a cég katalógusaiban. A kérdésünk az volt, egy biotermék gyártója mennyire keresi az úgynevezett természetes szépséget. „Több szempont is közrejátszik a választásban: mennyire szép valakinek az arca, a haja, mennyire nyitott a stílusának a megváltoztatására és mennyire harmonikus és kedves személyiség. Én mindig kedves vagyok, még akkor is, ha kelletlen divatszakemberekkel van dolgom, mert hosszú távon ez fizetődik ki” – válaszolta Csősz Boglárka. A modell legújabb megbízása, hogy Jean-Paul Gaultier úgymond próbababája lett. „Ez a valóságban azt jelenti, hogy a méreteim egészen pontosan megegyeznek azoknak a modelleknek a konfekciójával, akikre Gaultier a kreációit szabja. Így választottak ki arra a feladatra, hogy felpróbáljam a készülő ruhákat, amelyeket így a testemre alakítanak, majd a bemutatóra kiválasztott modellek viselik. Nagyon jó érzés, hogy elsőként én vehetem fel azokat”- számolt be a modell.