Karl Lagerfeld kimeríthetetlen kreatív energiái ezúttal ismét a pezsgőipar irányába terelték a mestert, amikor nemrég a legendás pezsgőmárkának, a Dom Pérignon-nak tervezett egy tálat. A női mellet formáló tál tulajdonképpen egy 1787-es francia változatra kacsintgat, amelyet kifejezetten Marie Antoinette számára terveztek. A legenda szerint az eredeti tál pontosan a királyné keblét mintázta, majd később ebből a formából alakult ki a ma is használt pezsgős kehely. Lagerfeld adaptációjának legkedvesebb modellje, Claudia Schiffer volt az ihletforrása. A tál három porcelán Dom Pérignon-on nyugszik, és 3150 dollár fejében bárki megvásárolhatja, ebben az esetben jár még mellé egy 1995-ös Dom Pérignon Oenothèque is.
Lagerfeld tavaly az Oenothèque reklámkampányának fotózása során is Schifferrel dolgozott együtt. A reklám egy kőgazdag fiatal párról szól, akik a nagy gazdagságba kissé beleunalmasodtak. A luxuspezsgő viszont beindítja a férj fantáziáját és a lehető legkülönbözőbb karakterekben és helyzetekben képzeli el Schiffert, a francia szobalánytól kezdve, a bőrszerkós démonon át, egészen Marie Antoinette-ig.
(Forrás és kép: Wine Spectator, Dom Pérignon)