Persze az abOriginal kisebb és sárgább is, meg valamiért őrülten erőlteti az „ausztrál stílusban tervezett ruhák” vonalat, de alapvetően náluk is ugyanaz az igyekezet látszik, mint a német Colosseumnál. Mindkettő egyre izmosabb az alapruhákon túl cipőkben, kiegészítőkben, fehérneműben is; vagyis a tetőtől-talpig öltöztetést tartják szem előtt, és ehhez gyakran segítségül hívnak egy-egy rajzfilm figurát (az abOriginalban most a tazmániai ördögöt láttuk, és talán Csőrikét).
Felsőket már 999 Ft-ért és 1999-ért is lehet kapni, és korábbi, elmarasztaló hangulatú riportunk után most – bár még mindig tonnaszám láttunk béna feliratokkal legagyisított, alapvetően jó szabású cuccokat – alapvetően mégis jobb a véleményünk, mert már csak 80-20 százalék a lakótelepi divat aránya a vállalható street wearrel szemben.
Valamilyen megfejthetetlen, de ízlésromboló trend miatt a béna nyomatoktól a Jeans Clubhoz hasonlóan egyszerűen ők sem tudnak szabadulni, ahogy a csillivilli, ezüstre emlékeztető betoldásoktól sem, de amiről a leggyorsabban leszokhatnának, az a saját label seggre és mellre nyomása. Bár a lakótelep-style erőltetéséhez ez nyilván jól illik.
Meglepő módon a brand a tarisznyás altereket is bevonta célcsoportjába, ilyen például a Bahia üzletet megidéző zsiráfokat ábrázoló batikolt szoknya 999 Ft-ért (ez amúgy zavaros, mert ha már Australian style, akkor mit keresnek itt a zsiráfok és hol vannak a kenguruk??) Ezen a leisure vonalon homokszín túragatya is van most csupán 3999-ért.
Mondjuk a zene még mindig elképesztően idegesítő az üzletben (a Mammutban voltunk), bár nem tudtam rájönni, hogy rádió vagy a boltvezető zenei ízlésének megnyilvánulása-e ez, netán előírás; a próbafülkék azonban rendben vannak, jól elfüggönyözhetők, nem lehet beleskelődni.
A nagy olcsóság ellenére végül csak egy ruhadarabbal lettünk gazdagabbak: a nagyon viccesen szabott, zsabós ingeket idéző, alighanem esőálló camouflage-mintás átmeneti kabátot (lásd: elmosódott kép) majdnem megvásároltuk 1499-ért, de aztán megláttuk a hátulján tekergődző ezüst kontúros sárkányt, így sajnos vissza kellett akasztanunk a helyére. Még nagyobb sajnálattal hagytunk ott egy nyári, pálmafákat ábrázoló pántnélküli ruhát, pedig csak 2999 Ft volt. A szuperdivatos pálmafák fölött ugyanis egy „Live to love” felirat pompázott. Így csak egy Andy Warhol Campbell-konzervjeire emlékeztető eperjégkrémes pólót vettük meg 1999-ért.
És íme egy szociológiai ihletésű vásárlói vélemény:
"Kényelmes átlagkonfekció nagyvárosi, illetve nagyobb kisvárosi, faborítású pubokban gyakran látható 16-26 éves korosztály számára. Praktikus nyomott színű viselet azoknak is, akik biliárdozni szeretnek, és a boroskólát Leónak hívják. Igen, most, hogy átgondoltam, ez a márka direkt a faborítás mellett mutat jól."