II. János Pál pápával ellentétben XVI. Benedek öltözködése minden csak nem konzervatív. Míg elődje ruhatárában elsősorban a nagy arany kereszt volt a hangsúlyos, ravatalán pedig egyszerű barna szandált viselt, Joseph Ratzinger már az első perctől feltűnést keltett színválasztásával, a szőrme és a hímzések bátor használatával és a drágaköves kiegészítők iránti vonzalmával. Ez annyira meglepte az előző pápa puritanizmusához szokott vatikániakat, hogy egyenesen azt pletykálták, XVI. Benedeknek avatása után első dolga volt egy tucat új ünnepi ruhát varratni, köztük egy papagájzöldet és kedvenc cipőit biztonságban tudni. Bár a Vogue állítását, mely szerint az új pápa fényképes dobozokban örízné Prada és Ferragamo cipőit, nem sikerült bizonyítani.
A Vatikán belső köreiben XVI. Benedek divathóbortja mögött Georg Gaensweint, a pápa ötvenéves titkárát sejtik, akit az olasz Vanity Fair nemrég egyenesen George Clooney-hoz hasonlított és a katolikus konzervativizmus szépfiújának nevezett. Gaenswein olyannyira kilóg az eminenciások közül, hogy Donatella Versace legutóbbi, főként hosszú, sötét, állógalléros kabátokból álló férfi kollekcióját neki szentelte. Az olasz tervezőt Gaenswein merevsége fogta meg, amivel kapcsolatban úgy nyilatkozott, hogy "egy nagyon etikus, elegáns, és merev férfit képzeltem magam elé, amikor elkezdtem a ruhákon gondolkodni, és valahogy elsőre ő jutott eszembe". A rosszmájúak szerint viszont egyszerűen csak egy ravasz üzleti húzásról volt szó, a hollywoodi színészek öltöztetésében minimális örömöt sem lelő Donatella Versace állítólag arra vágyik, hogy a Vatikán állandó tervezője legyen.
Forrás: Guardian