Nem kell? Visszaváltom! Horrorsztorik a vevőszolgálatról

A vevők mindig megtalálják a kiskaput, hogyan tudják visszaszerezni a pénzüket. Jöjjön néhány kemény történet a vevőszolgálatosok világából.

Mikor a fogyasztók jogairól esik szó, mindig elmondjuk, hogy a boltok csak minőségi kifogás esetén kötelesek visszavenni a termékeket. Néhányuk azonban ennél továbbmegy, és puszta jófejségből, na meg persze azért, hogy nyugodtabb szívvel vásárolhass náluk, további engedményeket tesznek. Itthon is ismerős az a tendencia, hogy élelmiszerboltok elégedettségi garanciát vállalnak a termékeikre, vagy éppen a bútorboltba hónapokkal később is visszaviheted a matracodat, ha mégsem jó rajta aludni. A Costco nevű lánc alkalmazottai nyilatkoztak a Business Insidernek arról, hogy ezzel milyen nagy előszeretettel élnek vissza az emberek.

Arról nincs információnk, hogy mi a helyzet itthon, az viszont elég beszédes, hogy a visszavétel feltételeit általában elég szigorúan szabályozzák még az egyébként engedékeny üzletláncok is. Nos, a Costco az egyik olyan cég, amelyik próbál nagyvonalúan állni a vásárlóihoz, akik közül jó néhányan kegyetlenül ki is használják a jóságukat. 

A dolgozók szerint az évek során itt is próbáltak finomítani a szabályokon, a vásárlók egy része elfogadta, hogy kizárják őket a törzsvásárlói programból, ha csaláson kapják őket, egy részük pedig annyira mérhetetlenül megsértődött ezen, hogy inkább rendőrt hívtak az áruházra, amiért az kétségbe merte vonni, hogy valóban nem ízlett nekik az a termék, aminek csak a papírját vitték vissza. 

Megettem, de nagyon nem esett jól
Megettem, de nagyon nem esett jólFotó: Shutterstock

Félig megeszi, aztán kiderül, hogy nem ízlett neki

A pénzvisszatérítési garanciát a legtöbben úgy használják ki, hogy vesznek egy terméket, a felét elhasználják, majd visszamennek, hogy nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ezért sajnos kérik vissza a pénzüket. Az egyértelmű, hogy egy élelmiszer, amint elhagyta a boltot, már nem lesz újra eladható, akkor sem, ha nem bontották fel. Ki tudja, megfelelő hőmérsékleten tárolták-e a vajat, vagy tényleg nem bontották fel a lekvárt. Az is előfordulhat persze, hogy valaki tényleg adott még némi esélyt annak a csokifagyinak, és megette a vödörnyi mennyiség felét, mire rájött, hogy nem ízlik neki.  De a boltosok olyan esetekről is beszámolnak, mikor visszakapnak egy adag csontot, a vásárló pedig azt állítja, hogy a hús nem volt jó, de valamit adni kellett enni a családnak. De olyan is előfordul, hogy teljesen üres csomagolásokat visznek vissza, majd kérik a pénzvisszatérítést azzal az indokkal, hogy nem ízlett nekik. 

Megmaradt a lakásfelújításból

A barkácsrészlegen nem ritka, hogy a felújítás vagy építkezés után megmaradt szemetet viszik vissza, és kérik a megmaradt mennyiség utáni arányos pénzvisszatérítést. A beszámolók szerint volt olyan, aki a laminált padló megmaradt lapjait úgy ahogy volt, csomagolás vagy mindenfajta doboz nélkül, egyszerűen csak visszavitte, és kérte a pénzét. 

Használt, büdös ruhák

A csomag használt zoknin már meg sem lepődnek az alkalmazottak, de nem ritka a használt, ételmaradékos és foltos ruha sem, amiért szintén szeretnék visszakapni a pénzt, mert rosszul áll, vagy nem az igazi. Sokáig nem határoztak meg időkorlátot sem, így az emberek akár több éves, megunt ruhadarabokat is vissza akartak adni, vagy olyan elektronikai cikkeket, amiket 10 évig használtak, aztán tönkrement, vagyis nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ezért kérik vissza az eredeti vételárat. Ugyanaz igaz volt a matracokra is; volt olyan dolgozó, aki arról számolt be, hogy egy vásárló a legalább ötéves, ki nem takarított vécéjét vitte vissza azzal a felkiáltással, hogy már nincs rá szüksége. Egy másik dolgozó pedig szomorúan mesélte, hogy bizony, hozzá elszáradt, meghalt növényeket is rendszeresen vittek vissza, merthogy azok sem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. 

Itthon ezek a trükkök nem működnek, de karácsonykor összeszedtük, milyen panaszokkal lehet a fogyasztóvédelemhez fordulni, és mikor lehet visszavinni egy terméket. 

Mustra