Volt, aki 10 órát állt sorban a H&M és a Moschino közös kollekciójáért

És csak 10 percig vásárolhattak, mint mindenki, aki korán érkezett. Az igazi apokalipszis azért elmaradt, volt forró kávé, választék, és az online shopping is - ha egy kis késéssel - de működött.

Csütörtökön reggel a kiválasztott üzletekben, valamint online shopban a vásárlók végre lecsaphattak a Moschino és az H&M közös kollekciójára. Itthon ismét a Váci 1-ben található üzletbe kellett elzarándokolnia annak, aki úgy döntött, a webshopozás a gyengék sportja, és ő inkább élőben verekszik meg az exkluzív darabokért. Ahogyan évek óta minden tervezői kollekció debütálásakor, most is ott voltunk a helyszínen, több mint másfél órát álltunk sorban. Beszámolónkat a hajtás után olvashatod.

A Dívány különítménye reggel nyolcra ért a helyszínre, ahol már kellemes sor kígyózott, összesen 60 fő állt akkor az üzlet előtt, ami nyitásra azért felduzzadt 100 környékére. A kordonon belül 20 fős csoportokra voltak osztva az emberek, ugyanis a durva tömegjeleneteket elkerülendő, szakaszosan engedték be a vásárlókat. Elvileg minden csapat 10 percet tölthetett az üzletben elkerített részen, majd öt perc szünet következett, amíg az eladók újrarendezték a készletet. Az első hatvan ember egyébként karszalagot kapott, idősávonként más színűt, hasonló megoldással élt a H&M a Versace kollekció debütálásakor, és bár az őrület így sem maradt el akkor, nem érte el azt a mértéket, ami a Balmain-eseményen volt. 

10 óra 10 perc

A fekete öves versenyzők, akik közül az első emberek állítólag már valamivel éjfél előtt elfoglalták a helyüket az üzlet előtt, a nyitás előtti 30 percben már szorosan rátapadtak a kordonra és egymásra, atléták módjára melegítettek és toporogtak a szalag előtt. Ugyan ők hamarabb beszabadulhattak, viszont szigorú szabályok szerint vásárolhattak: a női termékekből mindenki csak egy darabot vásárolhatott. Ez nem új keletű rendelkezés, de most különösen indokolt is volt, ugyanis a Moschino és az H&M közös kollekciója is limitált szériás volt, mondjuk nem annyira, mint a tavalyi Erdem, ami 8 perc alatt fogyott el, és ha jól hallottuk, váltásonként nem is kerültek ki új holmik a raktárból; ami maradt, maradt, illetve, ami nem kellett mégsem az előző körben vásárlóknak, azt visszapakolták. 

Aki nem jutott be az első hatvanba  például mi , azoknak tíz perccel tíz előtt nyílott meg a "mennyek kapuja". Ekkor már nem volt szalag, és tényleg mindenki bemehetett, aki sorban állt. Mi így összesen 1 órát és 50 percet várakoztunk, ami nem kevés, a kint maradtak egyre reményvesztettebben lesték, hogy vajon akik már bejutottak, mit visznek el, és marad-e még abból a pólóból, ruhából, amit ő kinézett. És persze futótűzként terjedt az információ, hogy az elsők mikor érkeztek, és jé, ő biztos azonnal háromszoros áron árulja majd a neten a frissen megvett cuccokat, és nézd már, azoknál milyen hosszú lista van! Aztán persze mindenki megállapította, ha a kemény mag viszi el a menő cuccokat, megérdemlik, hiszen ennyit kevesen fagyoskodnának kint éjszaka, bármilyen exkluzív együttműködésről is legyen szó. Nem vagyunk egyformák, és nyilván lehet vitatkozni arról, hogy miért, miből és minek, de ez egy másik cikk témája lenne. 

Mivel az utolsó körben már tényleg mindenki bejuthatott, ekkor már voltak tömegjelenetek, de az eladók becsülettel igyekeztek visszatölteni mindent – bár azért 10 perc után voltak már üres sztenderek. Verekedés, lökdösődés nem volt, sorban állás a próbafülkénél és kasszánál viszont igen, főleg, ha valaki nem jött rá vagy nem figyelt a hangosbemondóra, hogy az első emeleten is van mindkettőből. 

Az internet a barátunk

Novemberhez képest nagyon szép időnk volt, és a H&M biztonsági szolgálta volt olyan kedves, hogy forró kávéval, teával és péksüteménnyel tartsa a várakozó tömegben a lelket. Azért így utólag biztos, hogy van, aki irigyli azokat, akik otthonuk vagy munkahelyük melegéből rendelték meg Jeremy Scott (viszonylag) jóárasított kollekciójának darabjait. Idén ugyanis az online rendelés is tökéletesen működött, legalábbis a mi tapasztalataink szerint. Az előző években azért az volt az általános, hogy a H&M honlapja nem működött, vagy nem volt elérhető a kollekció, majd amikor órákkal később mégis rákattintottál a kívánt termékre, már le volt fosztva a kínálat. Jó, persze idén is kellett hozzá egy kis szerencse, egymás mellett álló embereknél is volt, akinél alkalmazás futott, és ügyesen meg tudta rendelni a kiszemelt árut, volt, akinél pedig türelmet kért még. A cikk írásakor, vagyis délben szintén minden flottul működik, mondjuk van, ahol csak akkor derül ki, hogy a termék nem érhető el, amikor az ember már a kosarába rakná. 

Te állnál 10 órát sorban egy limitált kollekcióért?

  • Nem, soha, és nem is értem azt, aki képes erre. 449
  • Nem, ha működik a webshop. Ha nem, akkor így jártam. 58
  • Nem, de megértem azt, akinek ez ennyire fontos. 38
  • Ó, ez most volt? Teljesen elfelejtettem. 20
  • A másfél órát még bevállalnám, annál többet nem. 19
  • Igen, csak most pont nem értem rá. 14
Mustra