Az Emmy-jelöltek listájának filmes vonatkozásairól már esett szó, mi most bemutatjuk a reklám kategória jelöltjeit. Szerintünk két igazi esélyes van: a motivációs Nike és a vicces Canon. Ön szerint melyik az idei év legjobb reklámja a négy jelölt közül?
The Chase – Grey Poupon
Ahhoz képest, hogy itthon mennyire fantáziátlanok a mustár reklámok, nem rossz a 70-es évek filmes kliséire és angol arisztokratikus vonásokra hajazó, de látványos kisfilm. Az látszik, hogy nem egy olcsó kategóriás reklámról van szó, ugyanakkor ötletesnek és eredetinek egyáltalán nem mondható.
Inspired – Canon
A Canon reklámjában bebizonyítják, hogy a fotósok mi mindent meg nem tesznek egy jó fotóért, legyen szó természetfotóról, vagy egy egyszerű családi szülinapról, és hogy egy ilyen Canon géppel meg is éri a történések sűrűjébe vetniük magukat. Maga az alapötlet tényleg jó, hiszen a hobbifotósok tényleg előszeretettel tesznek meg mindent egy jó képért. A téma az utcán hever, csak ugye kell hozzá egy olyan gép, amivel meg is lehet azt örökíteni. Legyen szó bármiről.
Jess Time – Google Chrome
A Google egy szívhez szóló reklám miatt kapott jelölést, ami már annyira emocionális, hogy teljesen el is hiszi az ember: egyetlen lehetősége van egy család egybetartásának, mégpedig ha a létező összes Google alkalmazást használja, sőt különböző élethelyzetekhez is onnan kér tanácsot. Mindehhez olyan zene párosul, hogy érzékenyebbek már attól elsírják magukat - önre bízzuk, nem túl sok-e ez.
Jogger – Nike
Szintén egy érzelmekre ható reklám, de nem a sírós, hanem a motivációs fajtából, mint ahogy azt a Nike reklámok zömében megszokhattuk. Most nem sportolók, vagy tökéletes alakú statiszták mesélnek arról, hogy mennyit segített nekik egy Nike futócipő, vagy hogy bármit el lehet érni, hanem egy túlsúlyos srácot láthatunk a motivációs beszéd közepette, méghozzá Nathant. Őt egyébként a Nike kezelésbe vette és egy dietetikus és személyi edző segít neki, na meg persze a Nike, hogy lefogyjon. A tervek szerint pedig a sikereit folyamatosan bemutatják, ezzel adva motivációt másoknak is. A spekulációk szerint ez a reklám a nagy esélyes.