Nagy netes hiperteszt: akciós tejért túrtunk órákon át

Minden héten végigböngésszük a SPAR és a hipermarketek akciós ajánlatait, de most nem az árakra voltunk kíváncsiak, hanem arra, hogy mire számíthatunk, ha szét akarunk nézni a cégek hivatalos weboldalain. Röviden, tömören: sok a termék, sok az információ, ezért néha nagy a káosz. Akciós tej után kutattunk mindenkinél, és bár az Auchannál eltévedtünk, az akciós tejet 2 másodperc alatt megtalálta a franciák honlapja.

A Magyarországon jelen lévő ruházati márkák honlapjait már végigbogarásztuk, most pedig azoknak a hipermarket-, illetve üzletláncoknak a weboldalait mutatjuk be, ahonnan a heti legolcsóbb ajánlatokat szoktuk összevadászni. Nos, az már első blikkre feltűnt, hogy sokkal könnyebb elveszni, mint a ruhák közt, de hát a megosztandó információ is jóval több.

Auchan

Honlap: http://www.auchan.hu/

Elsőre kicsit kaotikusnak tűnik a piros, zöld és kék színben pompázó oldal, de aki kellően rutinos, biztosan azonnal megtalál mindent, ami kell. Aki csak az akciókra utazik, jól jár, azonnal az arcunkba kapjuk az akciós ajánlatokat, vagyis azoknak csak egy kis szeletkéjét. A kedvenc részünk egyébként a bestseller lista. Gondolták volna, hogy a friss tojást a laptop és az LCD-tévé követi a népszerűségi listán?

Üzletkereső: Egy virtuális térképen is kiválaszthatjuk a megfelelő várost, így deríthető ki a pontos cím és a nyitva tartás. Ha megvan a kívánt áruház, a Hírek, információk menüpont alatt még több információhoz juthatunk hozzá, a Térkép, megközelítés pontra kattintva pedig kapunk egy Google-térképet a miheztartás végett. Aki igazán nem bír magával, egyébként az adott áruház történetével is megismerkedhet, ha megtalálja a megfelelő gombot a képernyő közepe táján, illetve itt vannak feltüntetve az állásajánlatok is.

Katalógus: Kétféleképpen is megtekinthető, vagy az oldalsó sávból választjuk ki az akciós újságot, ami PDF-ben le is tölthető vagy az adott áruházat kiválasztva már is ott van a képernyő közepén a választék. Kategóriák szerint lehet válogatni az áruk között, és külön fülben szerepelnek a napi ajánlatok.

Az akciós tej nyomában: Elég volt a kezdőoldalon beírni a keresőmezőbe, hogy tej, máris listázta az akciós ajánlatokat

Hírek: Van.

Hírlevél: Van. Üzletekre lebontva lehet kérni. Az e-mail címet és a nevünket kell megadni.

Extra: Külön menüpontot kaptak a biotermékek, a receptek. A TudatAuchan pont alatt böngészve pedig elmerülhetünk a környezettudatosságban. Ügyes! Ja, készíthetünk saját bevásárlólistát is. Ha nem regisztráltunk az oldalon, akkor nagy bánatunkra nem választhatunk kedvenc termékeket. Szerencsére a katalógusokból egyébként e nélkül is a listára pakolhatunk bármit.

Cora

Honlap: http://cora.hu/

Elsőre könnyen kezelhetőnek tűnik az oldal, szépen okosan csoportba vannak szedve a különböző menüpontok, utána viszont kicsit elvesztünk a letisztult formavilág ellenére. Jó, először jártunk itt. Az oldalon egyébként nagyon sok hasznos információ van, bizonyos helyeken táblázatokkal segítik a megértést, de félő, hogy legtöbben csak az akciós újságok tartalmát böngészik végig, a sajtok lelkivilága már nem érdekli őket.

Üzletkereső: Elvileg felhasználóbarát honlap, de kétszer kell kattintani, mire eljutunk az áruházak felsoroláshoz. Itt vagy egy egyszerű listából vagy a képes katalógusból választunk. A részletekhez egy vagy két lépéssel jutunk el hipertől függően, és itt derül ki, hogy egyes áruházaknak külön honlapja van, szóval az öreg rókáknak nem kell a zavarosban halászni. Persze az általános oldalon is sok mindent meg lehet tudni, van történet, idézet, GPS koordináták, megközelíthetőség, nyitva tartás és menetrendek.

Katalógus: Viszonylag könnyű rátalálni az akciókra, egy kattintás, és már elénk is tárul az akciós újságok sora, amelyeket persze PDF-ben is le lehet tölteni. Egy felhívás szerint egyébként maguk a vásárlók is meghatározhatják, hogy mi kerüljön bele ezekbe a kiadványokba, nem kell mást tenni, csak írni kell a megfelelő e-mail címre. Köszönjük!

Az akciós tej nyomában: Nem is számoltuk már, hogy hány kattintás után jutottunk célba. Először kiválasztottunk egy katalógust, majd a PDF-ben keresgéltünk, de hárombetűs keresőszót nem fogad el.

Hírek: Van.

Hírlevél: Van, és ha megadja bizalomkártyája számát, akkor a jelentkezéssel 20 pontot írnak jóvá. A név és az e-mail cím mellett a születési helyet és az irányítószámot is meg kell adni.

Extra: Az igazi rajongóknak van RSS, és receptek, hiszen e nélkül semmit sem ér egy hipermarket-lánc honlapja és egy külön oldal az egészséges életmód híveinek Cora Harmony fedőnévvel. Barangolás közben az is kiderült, hogy a Cora is ad a természetvédelemre, bár azért kicsit bizarrnak tartjuk, hogy a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesült fehérgólyavédelmi-programját bizonyos hentestermékek forgalmának 1 százalékával támogatják.

Tesco

Honlap: http://tesco.hu/

A kezdőoldalon ideális méretezés, minden látható a szerkesztőségi monitoron, így azért könnyebb tájékozódni. Egyes aloldalaknál – például Tescobaba, Tesconyha – nem ez a helyzet, kicsit görgetni kell, ha mindenre kíváncsiak vagyunk a címlapon szereplő dolgok közül.

Üzletkereső: Az első menüpont. Vagy település és utca, vagy irányítószám alapján lehet szűkíteni a kört, és persze azt is ki kell választani, hogy milyen áruházformátumban akarunk bevásárolni. Az útvonaltervezőnél is hasonló adatokat kell megadni. Természetesen Google segít eligazodni, hogy mégis pontosan mi merre van.

Katalógus: Megye, áruházformátum szerint választható. Egyes árucsoportok szerint is böngészhetünk, illetve van virtuális katalógus, amit vagy végiglapozunk vagy kulcsszó alapján szűrünk a keresett termékre. Az árukra kattintva külön-külön fel lehet pakolni ezeket egy bevásárlólistára.

Az akciós tej nyomában: A keresőszó beírása után csomó találat kaptunk listázva, de nem derült ki, hogy melyik akciós, szóval inkább a katalógusokat érdemes böngészni.

Hír: Nincs.

Hírlevél: Van. Üzletekre lebontva lehet kérni.

Extra: Tesconyha receptek garmadával. Akárcsak versenytársai, a Tesco is fontosnak tartja a környezetvédelmet, egy külön aloldalt szenteltek ők is a témának.

Spar

Honlap: http://spar.hu/

A Spar kicsit kilóg a sorból, hiszen mégsem egy hipermarketről van szó. Az árukészletnek megfelelően az oldal is áttekinthetőbb. Sajnos termékcsoportok alapján nem lehet válogatni, csak a saját márkás árukat lehet behatóbban tanulmányozni, no meg persze a szolgáltatásokat és magát a Spar csoportot. Ön is kíváncsi a 2010-es jelentésre? Na, ugye!

Üzletkereső: Könnyű megtalálni, ott virít fejlécben. Város vagy irányítószám alapján sorolja fel a találatokat, de akit ez nem elégít ki, a részletes keresőben áruház típus (InterSpar, Kaiser's, Spar) alapján is kutakodhat. Elsőre egy üzletről csak az derül ki, hogy hol van és mi a telefonszáma, majd az információ gombra kattintva tájékozódhatunk a nyitva tartásról és a parkolóhelyek számáról is.

Katalógus: Először egy listából vagy a logók alapján kell kiválasztani, hogy melyik üzletcsoport ajánlataira vagyunk kíváncsiak. Lapozható verzió sajnos nincs, egy görgethető PDF-t kapunk, viszont az árak elég feltűnőek a piros alapon fehér karakterekkel.

Az akciós tej nyomában: A sima kereséssel nem megyünk sokra, ezzel a módszerrel például olyan cikkeket dobott ki az oldal, amely a macskatartásról szól. Szóval nem marad más lehetőség, át kell böngészni a katalógust.

Hírlevél: Van, a vezeték-, a keresztnév és az e-mail címet kötelező megadni.

Hírek: Az Aktuális menüpont alatt lehet megtalálni a híreket. Sajnos egyelőre a karácsonyi nyitva tartás a legfrissebb bejegyzés.

Extra: Az Egészséges táplálkozás menüpont alatt meg lehet tekinteni a Spar saját magazinját, le lehet tölteni a kapcsolódó kiadványokat, megtudhatjuk, hogy melyik zöldség, gyümölcs miért hasznos, van ismertető a szakértőkről és a rendezvényekről, egy külön bejáratú testtömegindex-kalkulátor, és persze termékismertető, mert hát mégis, na.

Oszd meg másokkal is!
Mustra