Az áremelés a benzin- és dízelmeghajtású járműveket érinti, a becslések szerint minden ötödik város vezetése élni fog a levegőminőség javítása érdekében bevezetendő intézkedéssel. A cél az, hogy kiszorítsák a szennyezőbb típusú autókat – írja a The Guardian.
London parkolási zónáinak kétharmadában már most is aszerint határozzák meg a díjakat, hogy mi hajtja meg a járművet: tiszta vagy szennyező energia. A parkolási díjakon keresztül kivetett extra költség jelentősen megnövelheti az autósok kiadásait:
a korábbi tarifa megháromszorozódhat.

A parkolási díjak kiszámíthatatlanokká váltak
Ezeket ráadásul nem is jelzik egyértelműen táblákon, sok autós akkor szembesül a nagy költséggel, amikor fizetni szeretne a parkolásért. A városok vezetése azonban amellett érvel, hogy szükségszerű valamit tenni a tisztább levegőjű településekért. Az autósok ugyanakkor támadják az intézkedéseket: véleményük szerint azáltal, hogy nem táblázzák ki egyértelműen, kit milyen tarifa érint, kiszámíthatatlan helyzetbe hozzák az autósokat.
Vannak olyan területek, ahol csak a dízelautók parkolása drágult, máshol motorteljesítményhez kötik, hogy kinek mennyit kell fizetnie.

Az első hét próbaüzem: még nem jár büntetés annak, aki nem fizet a parkolásért.
Tovább olvasom
Megjelent az új Dívány-könyv!
Bálint Lilla, a Dívány szerzője új könyvében elmeséli, mi történt az irodalom és a művészvilág híres múzsáival a nagy szerelmek elmúlása után.
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés