Érdekes kutatást végzett a carVertical autóipari adatszolgáltató cég: a náluk lekért használtautó-előzményjelentések adatait vizsgálták meg, és arra jutottak, hogy a nagyobb teljesítményű autók gyakrabban lesznek balesetek résztvevői, mint szerényebb motorral felszerelt társaik – derül ki az Infostart beszámolójából. A kutatás szerin tehát egyértelműen van kapcsolat a gépkocsik átlagos motorteljesítménye és a balesetek aránya között.
A cég 43 autómárka gépkocsijait vizsgálta meg, és egyetlen olyan autótípust sem talált, amelynél a kisebb teljesítményű járművek szenvedtek volna több balesetet. A kutatásban alapvetően a 100 kiloWatt alatti teljesítménnyel rendelkező autók járműtörténeti jelentéseit vetették össze a 400 kW fölöttiekével. A legnagyobb eltérést a BMW-knél találták: ennél az autómárkánál
a szerényebb motorral szerelt típusok 60,3 százaléka szenvedett kárt, a 400 kW-nál nagyobb teljesítményűek között azonban ez az arány 68,6 százalékra növekedett.
Egyértelmű az eredmény: a nagyobb teljesítmény több balesetet hoz az autóknál
Ugyancsak nagy volt a különbség a Fordoknál: míg a kisebb teljesítményű modellek 45 százaléka keveredett már balesetbe, addig az erősebb motorral felszerelt kocsiknál ez a szám 55 százalék volt. Az Audiknál a két arányszám 46,4 és 55,6 százalék volt, Volkswageneknél 42,6 és 48,9 százalék. (A Volkswageneknél 300 és 400 kW közötti teljesítménnyel rendelkeztek az adatbázisban szereplő, erősebb motorral felszerelt autók.)
Toyoták közül az adatszolgáltató cégnél 200–300 kW közötti teljesítményű autók voltak a legerősebbek, így azokat vetették össze a szerényebb modellekkel. Előbbiek 39,5 százaléka szenvedett már kárt, utóbbiak esetében ez az arány 36 százalék volt. A Skoda nem is gyárt 400 kW-nál erősebb autókat, így ott sem tudták ezeket megvizsgálni. A gyengébb motorú autók esetében 51,3 százaléknak volt már káreseménye, az erősebb, 200–300 kW-os típusoknak pedig 54,8 százaléknak. A Renault típusú gépkocsik közül is csak 200-300 kW-os teljesítményűek szerepeltek az adatbázisban. Ennél a márkánál a 100 kW alattiak 36,3 százaléka volt már baleset részese, erősebb társaik közül pedig 39,7 százalékot ért már kár.
„Bár minden járműnek egyformán be kell tartania a közlekedési szabályokat, úgy tűnik, hogy az erősebb autók sofőrjei hajlamosabbak figyelmen kívül hagyni a sebességkorlátozásokat, és gyakrabban vállalnak nagyobb kockázatot” – kommentálta a kutatás eredményeit Matas Buzelis, a carVertical kommunikációs vezetője.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés