Így isznak a fiatalok: a házibuliban nem menő a tömény

Zanza!

A hazai fiatalok többsége szeret kísérletezni, amikor az italrendelésre kerül a sor egy bulin. A Buli GPS elnevezésű friss kutatásból kiderül, hogy egyre tudatosabban döntik el, hogy hol és mit kortyolva töltik el szabadidejüket.

A húszas és harmincas éveik elején járó fiatalok főleg bulikon és koncerteken fogyasztanak alkoholt, otthon csak minden ötödik válaszadó iszik rendszeresen – derül ki a decemberben, több mint 3200 fő bevonásával készített Buli GPS felmérésből, amely a Somersby közösségi oldalán futott 2011. november 28. és december 18. között. Egyértelmű trendként megállapítható, hogy ez a generáció tudatosan dönt egy-egy szórakozóhely mellett, hiszen a kérdőívet kitöltők 55%-a az adott hely hangulatát jelölte meg elsőszámú szempontnak. Minél fiatalabb valaki, annál fontosabb, hogy a haverok is kedvelik-e az adott vendéglátóhelyet, illetve hogy milyen zenére bulizhatnak.

stockfresh 5973 retro-female-with-martini sizeM

Az italválasztást nemcsak a helyszín, hanem az ízlés és az éppen aktuális hangulat is befolyásolja. A válaszokból kiderül, hogy viszonylag kevesen (14%) vannak azok, akik elsősorban a környezetükre hagyatkozva rendelnek alkoholt. Kétszer ekkora (29%) a konzervatívok tábora: ők szeretik mindig ugyanazt inni a bulikon, általában sört vagy bort. Legtöbben (56%) pedig a kísérletezők vannak, akik szívesen és rendszeresen próbálnak ki új ízeket.

Az ízvilág területén a válaszadók közel kétharmada a lágyabb, gyümölcsösebb ízeket részesíti előnyben. Nem csupán a házon kívüli, hanem az otthoni alkoholfogyasztás során is egyre inkább jellemző ez a tendencia. A hazánkban erős rajongótáborral rendelkező cider kategóriát is egyre többen választják. Minden negyedik ember dönt valamilyen bor mellett, illetve minden hatodik bont sört az otthonában. A legkisebb tábort (8%) azok alkotják, akik főleg töményebb italokat választanak házibulizáshoz.

Nők kontra férfiak

Ha otthoni fogyasztásról van szó, akkor csak a nők 10%-a választja a sört.

A nőknél a hely hangulata, a férfiaknál a kedvenc ital forgalmazása fontosabb.

A nők az átlagnál is jobban kedvelik a lágy, gyümölcsös ízeket, míg a férfiak között több az új ízeket bevállaló, és a karakteres ízeket kedvelő.

A nők között a pubokban is magasabb a borozók, míg a férfiak között a sörözők aránya.

Blogmustra