Egy javaslat szerint azzal együtt is lehetőség lenne robbanómotoros járműveket értékesíteni, hogy teljesül az unió által kitűzött, a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére vonatkozó cél. Egyes európai parlamenti képviselők a klímasemleges, szintetikus alapú bioüzemanyagokban látják a megoldás kulcsát. Több ötletük is van arra, miként lenne lehetséges mindez.
A jelenlegi álláspont szerint az Európai Unió szén-dioxid kibocsátás csökkentésére vonatkozó céljai között többek között az is szerepel, hogy 2035-öt követően nem lehet már belsőégésű motorral hajtott autókat gyártani az unió területén. Az Európai Unió szén-dioxid-szabályozását 2026-ban tervezik felülvizsgálni.
Új üzemanyagfajtákkal biztosítanák a hagyományos autók jövőjét
Jelenleg az EU CO2-szabványai megkövetelik az autógyártóktól, hogy 2035-től 100 százalékkal csökkentsék átlagos kipufogócső-kibocsátásukat. Ez lényegében megtiltja a belső égésű motorral felszerelt új autók értékesítését. Mindez ugyan a használt autók piacát ez nem érinti, azonban a képviselők egy része most a gyártás fenntartása érdekében bővítené az üzemanyagok körét.
Az Euractiv.com szerint akár ismét terítékre kerülhet a szén-dioxid-korrekciós tényező (CCF) újbóli bevezetése is, amely az alternatív üzemanyagokat is beszámítaná a szén-dioxid-csökkentési célokba.
A javaslat megoldást jelentene arra, hogy 2035 után is lehessen új benzin és dízel meghajtású autókat forgalmazni, amennyiben a teljes üzemanyag-összetételhez azonos mennyiségű alternatív üzemanyagot is hozzáadnak. Egy másik javaslat pedig 90 százalékra csökkentenék az autógyártók számára előírt 100 százalékos kibocsátáscsökkentési kötelezettséget.
A légkörből szereznék be az üzemanyaghoz szükséges alapanyagot
Felmerült a fentieken kívül lehetséges megoldásként az is, hogy a légkörből, és ipari létesítményekből leválasztott szén-dioxid felhasználásával elektromos üzemanyagot állítanának elő, azonban a kizárólagos e-üzemanyagok kategória bevezetésének folyamata egyelőre lassan halad. Az autóiparnak több időre van szüksége a műszaki kritériumok meghatározásához, és a tagállamok között is vita van jelenleg a támogatható e-üzemanyagok klímasemlegességi kritériumairól.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés