Noha az Alfa Romeo már csaknem hét évtizede, 1955 óta tervezi úgy a modelljeit, hogy az első rendszámtáblát oldalra tolva helyezi el az autók orrán, az olasz luxusautó gyártójának az uniós előírások miatt most változtatnia kell ezen – írja a Totalcar.
Miután az EU-s rendelkezések kötelező érvényűek, ezért az autógyártónak lépnie kellett.
Vége a hagyománynak: máshol lesz a rendszámtábla
A „félretolt” rendszámtábla megoldását először az Alfa Romeo Giulietta Spideren mutatták be 1955-ben. A gyártó sajátos dizájnvédjegyévé vált hagyományának azonban az EU által bevezetett általános járműbiztonsági rendelet most vet véget, amely alapján azért kell a rendszámtáblát az első lökhárító közepére helyezni, mert azzal csökkenteni lehet egy ütközés esetén a gyalogosok sérülésének a kockázatát.
Az arculatávltás hírét Alejandro Mesonero-Romanos, az Alfa Romeo dizájnfőnöke is megerősítette.
A következő modellek már így készülnek
A legendás olasz autómárka idén áprilisban mutatta be első olyan modelljét, ahol a rendszámtáblát már középen helyezték el. Ez pedig a jövőben sem lesz másként, így a következő generációt képviselő Giulia és Stelvio terveit is már az európai uniós iránylevek szerintalkották meg.
Európai uniós szabály a közlekedők védelmére
Az általános járműbiztonsági rendelet egy sor kötelező, fejlett vezetéstámogató rendszert vezet be, illetve olyan jogi keretrendszert hoz létre, amelynek köszönhetően növelni lehet az utasok, a gyalogosok és a biciklisek védelmét. Az új szabályozás által 2038-ig több mint 25 ezer életet, és legalább 140 ezer súlyos sérülést kerülnének el.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés