Akkora dobás volt Magyarország első komolyzenei tehetségkutató műsora, a 2014-ben debütált Virtuózok, hogy a Duna Televízió a nagy sikerre és érdeklődésre való tekintettel áprilist 15-től elindítja a produkció következő évadját Virtuózok- Ahol a klasszikus tehetség számít! címmel. Ez önmagában még nem mutatná a produkció sikerét, abból lehet tudni, hogy tényleg menőre sikerült, hogy nagyvilág is felfigyelt rá.
A Cannes-i televíziós fesztiválon az American Music Awards, valamint a Golden Globe díjakért felelős Dick Clark Productions alelnöke, Mark Rafalowski, valamint a Virtuózok alapítója és licensztulajdonosa, Peller Mariann alá is írt egy megállapodást a produkció nemzetközi értékesítési jogaival és terjesztésével kapcsolatban.
“Úgy gondoljuk, hogy a műsor az amerikaival akár egy időben elindulhat majd a többi, említett területeken is. Nagyon kevés dolog van a sporton kívül, ami több generációt is be tud vonzani, és a fiatalok versengése, leginkább zenei témában vitathatatlanul ilyen” – nyilatkozta a világ egyik legismertebb szórakoztatóipari produkciós vállalatának az alelnöke. Szerinte nemcsak az amerikai csatornák részéről nagy az érdeklődés a műsor iránt, de Japán és Kína is átvenné a tehetségkutatót a közeljövőben – írja a nytimes.com.
“A komolyzenei koncerteken általában mind a zenekarnak, mind a közönségnek ősz a haja. A program egyik célja az volt, hogy divatba hozzuk a klasszikus zenét. A Virtuózok abban különbözik a többi tehetségkutatótól, hogy küldetése van” – mondta Peller Mariann. A show népszerűségének tulajdonítja azt is, hogy Magyarországon 14 százalékkal többen felvételiztek zeneiskolákba a tavalyi évben, mint általában.