Eszelős installációval rukkolt elő a Les Astronautes formáció három dizájnere, Gabrielle Blais-Dufour, Robin Dupuis és Alexandre Hamlyn, akik az Észak-Amerikai kontinens egyik legidősebb városának, Quebec Citynek a központjába építették meg legújabb látványelemüket – számolt be róla a contemporist.com. A „Delirious Frites” néven futó rózsaszín és narancssárga színekben pompázó nudlik puha szivacshengerekből készültek, és leginkább valami pszichidelikus autómosóra emlékeztetnek.
Pedig az Exmuro Művészeti Fesztivál keretében bemutatott szűk, elhagyatott sikátorban található installációval az volt a művészek célja, hogy felhívják a járókelők figyelmét a történelmi negyed kevésbé ismert vagy már elfeledett részeire is. A végeredményről nekünk nem sikerült ilyesmire asszociálnunk, csak a fent már említett autómosó, meg az, hogy sötétedés után nem biztos, hogy szívesen mennénk végig az óriásméretű „nudlik” közt, amik egyébként ugyanabból abból a puha szivacsból készültek, amiből a medencés edzésekre és úszásoktatásra használt úszóhengerek.
Nemcsak a kanadai formáció látott fantáziát rejtélyes hengerekben az elmúlt időszakban, hanem a kortárs norvég formatervezők és dizájnerek is, akik a Lundin Norway megbízásából készítették el „Breaking the Surface” című kinetikus szobrukat, csak épp vízszintesen elhelyezett szivacsnudlik helyett függőlegesen mozgó, számítógép vezérelte plexicsövekből.
A művészek a mennyezetre szerelték fel rácsszerűen elhelyezkedő installációjukat, melyek egyik speciálitása, hogy a négy darab nyomkövető kamerának köszönhetően az 529 darab plexicső hullámszerűen képes mozogni, leképezve az alatta sétáló nézők mozgását. A műalkotást a tervezők elmondása szerint a tengerfenék ihlette, így semmi meglepő nincsen abban, ha a látogatók úgy érzik magukat a mű alatt sétálva, mintha az óceán hullámozna a fejük felett. Az érdekes ötletet a CTRL+N, a Konturral, az Abidával, az indusztriális termékeket gyártó Intekkel, valamint a Scandinavian Design Grouppal együttműködve valósították meg.