Játéktermi játékot keltett életre a japán művész

Olvasási idő kb. 2 perc

A holland Studio Maks nemrég Velencében kiállított, felhő-szerű kacskaringós asztalához hasonló látványban gondolkodott a számos nemzetközi elismeréssel díjazott építész, Kotaro Horiuchi is, amikor megépítette Fusionner 1.0 néven futó installációját a nagoyai White Cube galéria egyik termében – írja a Whac-A-Mole nevű játék ihlette különös projectről a dezeen.com.

„Az installációhoz az 1976-ban piacra dobott Whac-A-Mole néven ismert, pénzérmékkel működő játéktermi játék adta az ötletet. Ennek a gépnek öt lyuk van a felületén és egy nagy gumikalapács. Minden lyukban található egy-egy műanyag vakond, akik mikor a játék elindul, véletlenszerűen felbukkannak a lyukakban. A játék lényege, hogy a kalapáccsal közvetlenül fejbekólintsuk a vakondokat, amivel növelhetjük a pontszámunkat. Minél gyorsabban kalapálunk, annál több pontszámot érünk el.

"Ez adta az ötletet, hogy egy ilyen játékos környezetet alakítsak ki a galériában is. Így hatalmas lepedőket húztunk ki a falak különböző pontjain, mellyel vízszintesen kettő, függőlegesen pedig három részre osztottuk a teret, majd lyukakat vágtunk az anyagba. A látogatók a különböző magasságú lyukaknak köszönhetően találkozhatnak új emberekkel és ismerhetnek meg új tárgyakat. A lyukak interakcióra ösztönözik a látogatókat, miközben valamelyest korlátozzák a mozgásukat. Egy olyat teret szerettem volna létrehozni, ami összehozza, beszélgetésre készteti az embereket" – mondja a japán művész, akinek installációja igencsak felkapott a városban, ugyanis ezt a helyet használják például a Nagoya Egyetem diákjai is az építészeti rajzaik és makettjeik bemutatására. Horiuchi munkája várhatóan útra kel majd és a jövőben a világ több múzeumában és galériájában is ki lehet majd próbálni az izgalmasnak tűnő „játéktermet”.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Érdekességek