Így lesz ütős rákellenes kampány egy popslágerből

Olvasási idő kb. 2 perc

Amikor a Divinyls énekesnője, Chrissy Amphlett megtudta, hogy végstádiumú mellrákban szenved, egy utolsó vállalkozásba fogott: átalakítani 1990-es „I Touch Myself” című dalukat egy, a nőket rákmegelőzésre buzdító kampánnyá, írja a Huffingtonpost. Elég hatásosra sikerült.

Akár a korabeli slágerlistákról, akár Austin Powers örökbecsű előadásából, de Chrissy Amphlett hangját és a a női szexualitást ünneplő kultikus számát mindenki ismeri. Halálának egyéves évfordulója alkalmából a Cancer Council New South Wales támogatói csoport most ausztrál énekekesekkel, köztük a mellrák-túlélő Olivia Newton-Johnnal közösen készített egy ütős capella verziót a számból, ami így az otthoni mellrákszűrés új kampányindulója lett.

Az énekesnő 2013 áprilisában vesztette el a küzdelmet a rák ellen, amit  - negatív mammográfia és ultrahang leletek ellenére - egy otthoni mellvizsgálat során fedezett fel. Ám még halála előtt sikerült eljuttania a megfelelő helyre híres slágerének újraértelmezett üzenetét, hogy mindenkit arra biztasson, a szó legszorosabb értelmében nyúljon magához. Mármint - hogy végezzen önvizsgálatot.

"Azt szerette volna, ha sokkal jobban odafigyelünk magunkra" – nyilatkozta özvegye, Charley Drayton a Sunday Telegraph cikkében Amphlett halálának egy éves évfordulóján. „Hogy figyeljük meg, mi zajlik a testünkben, és vegyük a kezünkbe a sorsunk, ahelyett, hogy mások tanácsaira vagy az orvosokra bíznánk az életünket.”

Oszd meg másokkal is!
Ezt olvastad már?

Érdekességek