A műanyag játékok, elsősorban a babák végtagjainak újrahasznosítása és annak témája nem egy művészt megihletett már. Így első ránézésre annyira meg sem lepődtünk a Johannesburgban született, de Sydneyben élő művész, Freya Jobbins látványos munkái láttán, melyek ha jobban szemügyre vesszük, csipetnyi Toy Story-trilógia beütéssel ugyan, de az olasz Giuseppe Arcimboldo festményeire emlékeztetnek leginkább.
Az 1500-as években élt milánói festőt a huszadik századi szürrealizmus korai előfutárának tartják, képei könnyen beazonosíthatóak arról, hogy gyümölcs-, virág-, állat- vagy könyvcsendéletei egy-egy személy felismerhető arcképévé állnak össze - foglalja össze a Wikipedia Arcimboldo stílusjegyeit.
A szobrászként és grafikusként végzett Jobbins hasonlóképp alkot, csak épp három dimenzióban, humanoid arcaival és mellszobraival - más a kortárs művészkollégáihoz hasonlóan - a felelőtlenül pazarló fogyasztói társadalomra kívánja felhívni a figyelmet. Emellett a maga humoros módján így szeretné népszerűsíteni az egyre jobban szükségessé váló újrahasznosítás kultúráját - írja a juxtapoz.com.
„A munkámat a fetisizmus oldaláról közelítem meg és a kialakult fogyasztói kultúrával kötöm össze, majd alakítom vizuális művészetté. Társadalmunk rengeteg gyerekjátékot halmozott fel az elmúlt évtizedekben, melyek nagy része a gyermekkor után csak hulladék" – mondja a tökéletes játékokra megszállottan vadászó művész, akinek pszichedelikus munkáit kiállították már Angliában, Norvégiában, Németországban, Dubaiban, New Yorkban, San Franciscoban és Tel-Avivban is a közelmúltban. Nézze meg a galériában, hogy hogyan hasznosítja újra a gyermekkort!