A Rolling Stone túlszexualizálja a nőket

Egy új, de cseppet sem meglepő tanulmány szerint a nőket a végletekig túlszexualizálják, azaz szexuálisan túlfűtött képeken ábrázolják a magazin címlapján – írja a Shine. A férfiakról viszont nagyon komoly és közeli fotók készülnek.

Egy, a University of Buffalo szociológusaiból álló csapat 1000 Rolling Stone-címlapot vizsgált meg az elmúlt évtizedekből, és megállapította, hogy az utóbbi időszak címlapjai érzékelhetően szuggesztívebben és jóval kevesebb ruhában jelenítik meg a női fotóalanyokat.

Ahogy minket sem lepett meg ez az eredmény, a Shine-nak sem annyira ez szúrt szemet, sokkal inkább az, hogy a tanulmány miért nem foglalkozott a férfiak ellenkező tendenciájával: azaz, hogy a Rolling Stone-címlapokon gyakorlatilag csak nyaktól felfelé láthatóak. Az elmúlt években rengeteg rock-ikont raktak a címlapra, mindet közelről fotózták, ráadásul sokan közülük már 60 fölött járnak, vagy már halottak – és egyiket sem alsóneműben mutogatják, mint ahogy tették ezt Rihannával, Lady Gagával vagy éppen Katy Perryvel az elmúlt hónapokban.

A férfiak bezzeg nem alsógatyában pózolnak

Jay-Z-nek például még az óriási napszemüvegét sem kellett levennie a fotózáson, és még egy olyan férfi szexszimbólumot is, mint amilyen Leonardo Dicaprio, nagyon komoly és mélyen gondolkodó emberként ábrázolnak. Még csak fiatalnak sem kell lenniük (Roger Waters) – sőt, az arcukat sem kell feltétlenül megmutatniuk: Emineméből például alig látszik valami a kapucnitól. Nyilván ez is a stratégia része: ha egy 63 éves énekes (Steven Tyler) jelenik meg a címlapon, a következő szám elején szexi outfitben virító Katy Perry jóval nagyobbat szól.

Oszd meg másokkal is!
Mustra