Új szokás a nyaralás alatt: ezért kezdj el már ott edzeni

GettyImages-1182436440
Bagyinka Tímea

Amikor a nyaralásunkat, szabadságunkat tervezzük, a fő motiváció mindig az, hogy kiszakadjunk egy vagy több hétre az egész éves hajtásból. Pihenés, töltődés, regenerálódás. Varázsszavak.

Az utazás előtt gondosan kiválasztjuk, melyik könyvet visszük magunkkal, amit a vízparton a napernyő alatt vagy egy kényelmes függőágyban elolvashatunk, készülünk társasjátékokkal, esti nagy beszélgetésekkel, esetleg túrákat és étterem-látogatásokat is tervezünk. Megcsinálni mindent, amit egész évben terveztünk és halogattunk. Egy, jobb esetben két hét alatt.

Ha a bakancslistánkon szerepel a rendszeres sportolás, az egyik legjobb időpont maga a nyaralás, hogy a tettek mezejére lépjünk. Miért? Biztosan nem kenhetjük lustaságunk a munkánkra, az amiatti fáradtságra és időhiányra. Ilyenkor vagyunk az úgynevezett szabadidő kellős közepén. Ráadásul az animátoroknak, családtagoknak hála könnyebb szívvel is hagyjuk csemetéinket magunk nélkül. Rengeteg az új inger, a játék és a kaland, így könnyebb a helyzet, mint ha otthon kellene ugyanezt csinálni.

A sport nyaralás alatt feltölt energiával és boldogabbá is tesz
A sport nyaralás alatt feltölt energiával és boldogabbá is teszArtur Debat / Getty Images Hungary

Sport nyáron? De még mennyire! Bátran tegyük a tornacipőt a bőröndbe!

A fizikai aktivitás segíti a szellemi kikapcsolódást. Pihentet. Sőt, a hangulatunk is jobb lesz utána! Ergo biztosított a jókedv a nyaralás alatt. Már maga a tudat, hogy például futócipőt húztunk, és 30 perc lassabb tempójú kocogásra, utána pedig egy 10-15 perces nyújtásra rábírtuk magunkat, felér egy feloldozással. Egyrészt megéljük a sportolás adta örömöket, azt a kellemes szenvedést, amely átjárja egész testünket, ahogy emelkedik a pulzus, és szinte örülünk a fájdalomnak, amelyet minden porcikánkban érezhetünk. Másrészt az esti büfévacsoránál büszkén biccenthetünk oda a szomszéd asztalnál ülő sporttársunknak, akivel aznap osztoztunk eme nemes kínlódásban, és a tányérra kitett rántott szeletet is nyugodtabb szívvel fogyaszthatjuk el, hiszen megdolgoztunk minden egyes morzsájáért. Nem utolsósorban pedig jó, ha tudjuk, hogy már egy félórás, közepes intenzitású mozgás során is nagyobb mennyiségű szerotonin és endorfin szabadul fel szervezetünkben, amelyek még a depresszió elleni küzdelemben is rendkívül hatékonyak. Ha arra lenne statisztika, mennyi családi viszály, elégedetlenség vagy bosszúság oldódott már meg egy-egy futás utáni jókedvnek köszönhetően, biztosan többen húznának futócipőt. 

Gyorsul az anyagcsere, nem kell félnünk a nyaralás alatti pluszkilóktól sem

Szabadságunk alatt igen könnyű beilleszkedni az ottani sportközösségbe, hiszen mindenki újnak számít, és ismerős arcok maximum az előző néhány napi edzéseink emlékei alapján lehetnek. Tehát már a második napi futás után is nyugodtan gondolhatjuk magunkat rendszeres sportolónak. Eme remek (új) szokásunk immáron életünk részévé is vált, ami nagyszerű, és bár izmaink fejlődéséhez kicsit több időre lesz szükség, az önbizalmunk már ennyi idő alatt is hatalmas fejlődésen mehet keresztül. Amit még jobban alátámaszthat az a tény, hogy egy-egy kellemes vagy kevésbé kellemes edzés utáni izomláz miatt még a fürdőruhánkban is karcsúbbnak fogunk mutatkozni. Amikor pedig egy jóízű nevetés közben egy halk sikoly is elhagyja szánkat a hasizmaink fájdalma miatt, még irigyekre is szert tehetünk.

Koleszterin- és vércukorszint csökkentése tornával

Használjuk ki a szabadidőnket, élvezzük, hogy ismeretlen vagy ritkán látott helyen vagyunk, és a sportolás alatt figyeljük magunkat. Mit látunk meg a környezetből, mit hallunk meg a gondolatainkból. Ilyenkor serken a vérkeringés, fokozódik az anyagcsere, tódul az oxigén az ereinkben, és ezek a folyamatok bizony igen kedvező hatással vannak ránk. Edzés után optimalizálódhat az egyébként nem optimális vérnyomásunk, vércukor- és vérkoleszterin-szintünk is. Edzés közben pedig, ha gondolataink félbehagyott feladataink felé sodródnak, érdemes végigfuttatni néhány megoldási lehetőséget is, hiszen abban a felfokozott állapotban teremtő megoldások is születhetnek. 

És még egy nem elhanyagolható apróság a végére! Edzés után egy pohár bor felér kettővel! Így teljes a felsorolás, ami után most már biztos: nyaralás alatt a sportolás elengedhetetlen. 

Bagyinka Tímea

A szerzőnk sportrehabilitációs és rekreációs szakember, Rectus diastasis master trainer, a LoveYourBelly módszer kidolgozója.

Mentes Anyu szakácskönyvek

 

„A kevesebb több. A mentes jobb."

 

Nemes Dóra újságíró, a Mentes Anyu márka és közösség megálmodója, de mindenekelőtt kétgyerekes anyuka. Szakácskönyveiben kipróbált recepteket válogatott össze, amelyek az inzulinrezisztensek, cukorbetegek, vagy életmódváltók étrendjébe passzolnak.

A könyvekbe most betekintést nyerhetsz. 
Amit az online lapozgatóban megtalálsz:

  • Tartalomjegyzék
  • Előszó
  • Részlet Étrendem - Szarka Dorottya dietetikus kisokosából
  • + 1 recept is!

Mentes Anyu szakácskönyve 1+2 kedvező áron online rendelhető!

 

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Mustra