Az esti edzések öt nagy előnye

Az alvásminőség és az izomnövekedés szempontjából is előnyösebb, ha este edz az ember.

Számos olyan kutatás napvilágot látott már, amely kifejezetten előnyösnek találta az esti edzést, nem kell tehát attól tartanod, hogy rosszul csinálsz valamit, ha csak esténként jut időd a tornára – írja a Popsugar. Fellélegezhetnek tehát a baglyok, nem muszáj ugyanis kelletlen és megkínzott pacsirtává változniuk reggelente ahhoz, hogy megkaphassák az egészséges plecsnit.

Hajnalodik, kiugrom az ágyból

A reggelente maximum egy kispárna odébb mozgatására hajlandó későn kelők sokszor azért edzenek mégis reggelente, mert tartanak tőle, hogy az esti edzések álmatlan éjszakákhoz vezetnek. Egy kutatás szerint ugyanakkor alvásszempontból is jobban járnak azok, akik nem reggel vagy délután, hanem este emelnek. A kutatás esténként gyúró résztvevői hosszabban és jobban aludtak az edzések után, mint a többiek, ami az izmok regenerálódása szempontjából is kifejezetten előnyös.

Javítja az állóképességet

A bicikliseket egzecíroztató kutatók szerint nagyobb mennyiségű izmot képesek felpakolni, és jobb állóképességgel rendelkeznek azok, akik esténként tekernek. Mindez a többi biciklizéshez hasonló sportra, így az úszásra, a futásra és az evezésre is érvényes a kutatók szerint.

Jobbat aludhatsz az esti edzés után
Jobbat aludhatsz az esti edzés után

Jót tesz a vérnyomásnak

Egy másik kutatás szerint ráadásul a vérnyomás szempontjából is előnyös a dolog: azok, akik este edzettek, 15 százalékkal alacsonyabb vérnyomással büszkélkedhettek a kutatás végére, mint a reggelente edző társaik.

Tovább bírod

Azok, akik este edzenek, jobban bírják a gyűrődést, 20 százalékkal hosszabb ideig és intenzívebben képesek ugyanis edzeni. A fáradtság tehát úgy tűnik, nem faktor, gyorsabban formába lehet lendülni, több kalóriát lehet elégetni, ha a nap során tartalékol, este pedig úgy istenigazából odateszi magát az ember.

Tesztoszteron, te mindenre gondolsz!

A jobb alvásminőség és a hosszabb edzések mellett a hormonok is a később edzőkkel vannak. Reggelente ugyanis magasabb a szervezet kortizolszintje, ami akadályozza az izmok (és Voltron) fejlődését. Estefelé ugyanakkor már a tesztoszteron dominál, ami az izmok növekedését is felgyorsítja.

Mustra