Párizsi haute couture: Lagerfeld leszbikusokkal támogatja a melegházasságot

A tavalyihoz hasonlóan, a 2013-as tavaszi/nyári haute couture kollekciók bemutatója is az Atelier Versace showjával vette kezdetét Párizsban. A magyar modellek természetesen most sem hiányoztak a kifutóról, Axente Vanessa és Rajzák Kinga a Dior Couture bemutatón, Pampuk Timi a Giorgio Armani kifutóján, Adamik Luca pedig a Giambattista Valli shown tűnt fel. A legkedveltebb high-fashion tervezők bemutatóiból válogattuk ki a legmeghatározóbb és leglátványosabb bemutatókat.

Chanel – leszbi couture show

Karl Lagerfeld ábrándos fantáziája egészen a németországi Weimar külvárosáig repítette a párizsi Grand Palais közönségét. A tervező olyan német szerzők, mint Schiller vagy Goethe hősnőinek stílusát kívánta újraértelmezni kollekciójával, melyre nagy hatással volt még a gót stílus is. Az egyszerre elegáns és csábos ruhákra a fekete, fehér, éjkék, zöld, pasztell rózsaszín színek és a virágmotívumok voltak jellemzőek, anyaghasználatban pedig javarészt selymet, csipkét, tweedet, szatént, és pamutot használt a tervező. Kedvenceink a már tavalyi bemutatón is feltűnt ezüst harisnyák, a tollas frizurák, illetve a bőrből és csipkéből készült mandzsetták. A színházi jelmezekre emlékeztető ruhákhoz a drámai, füstös szemeket a Chanel sminkmestere, Peter Philips készítette.

A veterán tervező két modellel bemutatott couture menyasszonyi ruhájával a melegek házasságának legalizálását kívánja támogatni Franciaországban – írja a vogue.it. „Én nem is értem a vitát, mivel 1904 óta az egyház és az állam különvált egymástól” – mondta Lagerfeld, aki szerint minden vallásnak el kellene ismernie a homoszexualitást. Leszbi couture showja egyfajta válasz volt annak a több százezer embernek, akik idén január 13-án Párizs utcáin tüntettek az azonos neműek házasságát szabályozó törvény ellen.

Dior – a hatvanas évek romantikája egy elvarázsolt kertben

Tavaly az haute couture hét legjobban várt bemutatója a Dior házé volt, ugyanis Raf Simons, mint a Dior új kreatív igazgatója akkor debütált első kollekciójával a nagyközönség előtt. Simons idén is a Dior archívumából keresett inspirációt a tervezéshez, amit remekül vegyített egyéni stílusával. A hagyományosan Dior kollekció virágformákra emlékeztető darabjait egy elvarázsolt kertben mutatta be a tervező, akinek túlzás- és hivalkodásmentes, könnyes luxust árasztó kollekciójába azonnal beleszerettünk. A hatvanas éveket idéző Pixie frizurás modellektől legjobban a hímzett tüll kesztyűket és a térdig érő koktélruhákat irigyeltük. A divatház bemutatójának első sorában olyan divatikonok ültek, mint Chloe Moretz, Laetitia Casta és Natalia Vodianova.

Maison Martin Margiela – a nehezen felismerhető couture

A rejtélyes belga, aki hivatalosan csak az elmúlt év végén kapta meg az 1868 óta működő Chambre Syndicale de la Couture Parisienne-től (a párizsi szabómesterek egyesülete) az haute couture státuszt, idei showján is drámai, vidám, talán az eddigieknél valamivel hordhatóbb gyűjteményt vonultatott fel. Margielát a kollekció tervezésénél a vintage és a modern minták egyesítése vezette, melynek fő inspirációi az 1920-as és 50-es évek stílusa, a háború utáni optimizmus és David Bowie Ziggy Stardust korszaka voltak. Az extravagáns tervező idén is maszkot adott modelljeire, mellyel azt szerette volna elérni, hogy a bemutató közönsége teljes mértékben a ruhákra fókuszáljon. Az ötletes és bonyolult kézimunkával készült ruhák közül kedvencünk a fehér festékkel összekent fekete ingruha és a túlméretezett ezüst kabát volt.

Jean Paul Gaultier  - indiai couture

A francia designert tavalyt a 19.századi irodalom és a filmművészet inspirálta, idei haute couture kollekciójára inkább az indiai kultúra volt nagy hatással. A Rue Saint Martin központjában bemutatott show fürdött a sárga fényben, a kifutón szuperelegáns kabátokba, csillogó, arany kígyóbőrbe öltözött modellek vonultak végig.

A monokróm színekkel induló bemutató hamar kiszínesedett, narancs, vörös, sáfrány, és pink szíenekben úsztak a ruhák. A csúcspont a show végén megjelenő menyasszony volt, aki szülést imitálva szoknyája alól négy gyönyörű indiai kisgyereket engedett szabadjára a kifutón. A Gaultier fénykorát idéző darabok mellett idén nagy szerepet kapott a fátyol és aranyszín használata, mely valahogy mégsem illett bele a tervező világába. A bemutató legmegdöbbentőbb kiegészítője a hátizsákba tett műanyag baba volt.

On Aura Tout Vu – hologram-mánia és bogarak

Az 1995-ben alapított, sokak számára ismeretlenül csengő márka kilépett a szürreális vicc kategóriába tartozó couture világából és megpróbált nyitni a hordhatóbb, könnyebben feldolgozható darabok felé. A kifutón felvonultatott ruhák közül nagy sikere volt a hologrammos nadrágoknak, kabátruháknak, az izgalmas vállmegoldásoknak és az átlátszó, PVC kabátra festett mellényeknek is. Az On Aura Tout Vu bogarakkal megspékelt kollekciójának egyik legjobb darabja a három szarvasbogárból álló óriásméretű, ruhára varrt kiegészítő-ruhadísz volt.

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek