A császármetszés növeli a cukorbetegség kockázatát

Olvasási idő kb. 1 perc
Google Állítsd be Google keresőjét, hogy a találatok között biztos ott legyen a Dívány!

Kedvenc kutatóink újabb negatív tapasztalatokról számoltak be a császármetszéssel kapcsolatban: a legújabb kutatás szerint a császármetszés nem csak trombózis- és fertőzésveszélyt jelent az anyára nézve: növeli a gyermek későbbi, 1-es típusú cukorbetegségének kialakulási esélyét.A belfasti Queen's Egyetem kutatói, Chris Cardwell és Chris Patterson tizenhat ország tízezer, 1-es típusú cukorbetegségben szenvedő gyerekének adatait kiértékelve meghökkentő összefüggésre lelt.

Kedvenc kutatóink újabb negatív tapasztalatokról számoltak be a császármetszéssel kapcsolatban: a legújabb kutatás szerint a császármetszés nem csak trombózis- és fertőzésveszélyt jelent az anyára nézve: növeli a gyermek későbbi, 1-es típusú cukorbetegségének kialakulási esélyét.

A belfasti Queen's Egyetem kutatói, Chris Cardwell és Chris Patterson tizenhat ország tízezer, 1-es típusú cukorbetegségben szenvedő gyerekének adatait kiértékelve meghökkentő összefüggésre lelt. A császármetszéssel született gyerekeknek jelentősen, húsz százalékkal nagyobb hányada betegedett meg 1-es típusú cukorbetegségben. A kontrollcsoportot több mint egymillió nem cukorbeteg gyermek alkotta, számol be az MTI. 

A kutatók számára egyelőre rejtély, hogyan növelheti a császármetszés a cukorbetegség kockázatát. Nem találtak összefüggést a diabétesz és a nők kora, a születési súly vagy a csecsemők táplálása között. Az biztos, hogy Németországban egyre emelkedik az 1-es típusú cukorbetegségben szenvedő gyerekek száma - százezerből mintegy 13 gyermek érintett, az arány évente 3-4 százalékkal nő. Lehetséges tehát, hogy a jelenség tényleg összefügg a császármetszések növekvő számával.

Németországban és Magyarországon is napjainkban szinte minden harmadik csecsemő császármetszéssel jön világra. Tizenöt évvel ezelőtt még csak fele ennyi volt a császármetszések száma. Az okok sokrétűek - a nők fájdalomtól való félelme, vagy az időpont megválaszthatósága csupán kettő ezek közül. Az Egészségügyi Világszervezet adatai szerint azonban csak minden tízedik szülésnél lenne orvosilag indokolt a beavatkozás, írja az MTI.

Divany könyv

Vedd meg fél áron a Dívány első könyvét!

A Dívány újságírói által felkutatott történetek fele a 20. század elejének Magyarországát idézi meg, a másik fele pedig a világ tucatnyi országából mutat be egészen különös eseteket.

Tekintsd meg a kötetet, kattints ide!

hirdetés

dívány.hu ‎
dívány.hu ‎
Oszd meg másokkal is!

Neked ajánlott

Az oldalról ajánljuk

Testem

Felturbózott vitamin lehet hatékony az Alzheimer-kór ellen

A szakemberek egy olyan megoldást kerestek a neurodegeneratív betegségek kezelésére, mely nemcsak a folyamat lassítására képes, hanem gyógyíthatja azokat a károkat is, melyeket a betegségek okoznak. A K-vitamin egy feljavított változata hatékonyan ösztönözte az agyban lévő „előd-sejteket” arra, hogy neuronokká alakuljanak, pótolva ezzel az elpusztult agysejteket.

Mindennapi

Családtagjaid hangján hívhatnak a csalók: minden pénzed elveszítheted, ha nem vigyázol

A mesterséges intelligencia rohamos fejlődésével egy új, rendkívül veszélyes csalási módszer terjed: a hangklónozás. A kiberbűnözőknek ma már mindössze néhány másodpercnyi valós hangfelvételre van szükségük ahhoz, hogy bárki hangját, legyen az családtag, barát vagy kolléga egyszerűen lemásolják. Ezeket a hangmintákat általában a közösségi médiából vagy korábban titokban rögzített hívásokból szerzik meg.

Testem

Sejtszinten borítja fel agyad működését ez az állapot

Egy friss kutatás szerint a depresszió nemcsak a hangulatot és a gondolkodást érinti, hanem egészen a sejtek szintjéig hatással lehet az agy működésére. A tudósok olyan változásokat találtak az agy és a vérsejtek energiaellátásában, amelyek segíthetnek megérteni, miért jelentkezik a tartós fáradtság, a motivációhiány vagy a „lelassult” gondolkodás ennél az állapotnál.

Édes otthon

Ezeken a helyeken lehet azbeszt a te otthonodban is

Sokan úgy gondolják, hogy az azbeszt rég betiltott építőanyagként a lakásokban már sehol sem okozhat problémát. Azonban Magyarországon ma is rengeteg olyan épület, melléképület és udvari szerkezet áll, amely tartalmazhat azbesztet – gyakran úgy, hogy a tulajdonosok erről nem is tudnak.

Életem

Felújítják az egyik budapesti hidat: így hat a forgalomra

Felújítják a Hajógyári-sziget fő megközelítési útvonalát jelentő K-hidat. Az eredetileg ideiglenesnek szánt szerkezet teljes körű rekonstrukciójára a Budapest Közút Zrt. pályázatot írt ki, a kivitelezés pedig várhatóan 2026 őszén indulhat.

Testem

Ez történik a testeddel, ha minden nap zöld teát iszol

A zöld tea nemcsak a koffein miatt hasznos, hanem az antioxidánsai miatt is. A hatás maximalizálásához napi 3-4 csészényi tea kell, lehetőleg nem forrásban lévő vízzel leöntve, illetve számolni kell azzal is, hogy a zöld tea negatívan hat a vas hasznosulására.