A Step2Play nevű masina, mely olyan, mint egy taposógép a fitneszteremben, közvetlen kapcsolatban áll a gyerek számítógépes játékának irányítóegységével. A játékot irányító egység csak akkor működik, ha a gyerek folyamatosan tapossa a fitneszgépet.
„Tudjuk, hogy a gyerekek nem mozognak annyit, mint amennyire szükségük lenne’ - nyilatkozta a BBC-nek Dr. Ian Campbell, a Weight Concern orvosigazgatója. Szerinte azonban igen szomorú, hogy meg kell vesztegetni gyermekeinket azért, hogy rávegyük őket a testmozgásra.
Dr. Colin Waine a National Obesity Forum elnöke szerint viszont ez nem megvesztegetés, hanem ösztönzés, egy új módja a gyermekek megmozgatásának. Szerinte a találmány segíthet megelőzni a kamaszkori elhízást. Mivel a mozgás hiánya az egyik legfőbb oka az elhízásnak, ezért szívesen fogadott bármi, ami a gyerekeket mozgásra ösztönzi.
Rick Dalton, a gépet bemutató cég elnöke nem hiszi, hogy valaha meg tudjuk győzni a gyerekeket, hogy tegyék félre a Playstationt egy kis szabadtéri rohangálásért. Mint elmondta, a Step2Play – bár nem alternatívája a szabadtéri játéknak és mozgásnak – egy módja annak, hogyan egyesítsünk egy korábban ülve folytatott tevékenységet egy kis testedzéssel.
A Nintendo fejlesztése korántsem világ-, pontosabban hájrengető újdonság: japán iskoláslányok és kövér amerikai gimnazisták évek óta használják fogyasztógépként a Dance Dance Revolution nevű játékot, mely a hazai plázák játéktermeiben is megtalálható.
A szerkezet két részből áll: a táncszőnyeg, melyen nyilakat tüntettek fel és a képernyő, mely összeköttetésben áll a szőnyeggel. A képernyőn a kiválasztott zene ritmusára különböző irányba mutató nyilak jelennek meg. A feladat az, hogy a szőnyegen arra a nyílra kell lépni, amelyik a képernyőn felvillan. Gyakorlott felhasználók a kívülálló számára a profi táncosok benyomását keltik.
A táncszőnyegnek létezik otthoni változata is. Öt-tíz kilogrammos fogyasztásról számoltak be azok a táncosok, akik naponta használták a Dance Dance Revolutiont.