Úgy tűnik, nemcsak képzelődnek a repülős vécék használatát nyakatekert jógapózokhoz hasonlító, panaszkodó utasok. Az összezsugorodó klotyók természetesen ugyanazt a célt szolgálják a jelenséget górcső alá vevő Bloomberg szerint, mint a könyököket és a térdeket lehorzsoló, egyre kisebb ülések: a bevétel növekedését várják tőlük a légitársaságok.
Túl nagy a haszon
Egy-egy extra ülés bezsúfolása akkora hasznot jelent a légitársaságok számára, hogy amennyiben az lehetséges, még a régebbi típusú repülőiket is átépítik. Az American Airlines új, Airbus A321neo típusú gépei is mind kisebb budikkal lesznek például felszerelve, és a régebbi Airbusok egy részén is lecserélik a vécéket. A vécéket gyártó Rockweel Collins miniatűr budijai állítólag 17 centivel kisebbek a megszokottnál.
A Delta és a United Continental által is használt vécék fala a mosdókagyló magasságában kanyarodnak egyébként befelé, ami plusz három ülés beépítését teszi lehetővé a légitársaságok számára. Egyes becslések szerint egyetlen üléssel évi 107 000 millió forinttal növelheti a bevételeit egy társaság, összesen pedig akár évi 133 milliárdnyi plusz bevételre is szert tehetnek így.
A pilóták is panaszkodnak
Az American Airlines aggódó utaskísérőinek szóvivője szerint mindez akár komoly incidensekhez is vezethet a jövőben. A kiakadó utasoktól rettegő utaskísérők panaszaival a légitársaság egyik pilótája, Jimmy Walton is egyetért:
További 12 ülést szereltek be, de új vécéket nem építettek, a régiek mérete pedig 25 százalékkal csökkent. Nem tudok megfordulni bennük
- vonta felelősségre a társaság elnökét a pilóta.