Elmondásuk szerint ugyanakkor ez nem is reklám volt: csak úgy feltöltötte Twitterre légitársaság nosztalgiázó közösségi médiás csapata. A frissen leérettségizett diákokat célba vevő képen egy tengerparton, üres borosüveggel a keze ügyében fetrengő fiatal volt látható, méghozzá a következő felirattal: „Minden érettségizőnek: ideje megszervezni a nyári álomutazásotokat. Foglaljátok le a jegyeteket még tanulás közben a Ryanair.com-on. Veled is megtörténhet!”
Nem mindenki lelkesedett az ötletért
Az Independent szerint elég sokan kiakadtak a légitársaságra a kép miatt, a szülők ugyanis úgy tűnik nem igazán lelkesednek a gyerekeiket képszakadásos vedelésre csábító kampányokért. A mellesleg ezzel párhuzamosan a 10 óra utáni repülőteres alkoholtilalomért, és egy két italos limitért is kampányoló Ryanairt alázó kommentelők szerint finoman szólva is problémás időutazásos, parton/padon alvós részegséggel reklámozni a diákutakat. Arról nem is beszélve, hogy mindez egy „ostoba sztereotípia” csupán. Elvégre olyasmiről van szó, amire még soha a történelem folyamán nem volt példa: érettségi után önfeledten iszogató diákok?! Nem létezik!
Nem is igaz, hogy reklám volt
Az azóta kitörölt kép amúgy nem is reklám volt a Ryanair szóvivője szerint, mindössze arról volt szó, hogy a Twittert kezelő csapat „elmerengett kicsit a saját hasonló nyaralásaikról és a sok csodás városnéző túráról, dalolásról és egyéb kultúrprogramról, amiben tinédzserként részük volt.” Az ironikus szóvivői reakciót tehát mindenesetre kimaxolták azért a Ryanairnél.