Ugyanabban az egész család: menő vagy ciki?

Zanza!

Mindig jó új magyar márka indulásáról hallani: hát még ha a cég mögött érdekes koncepció van. A korábban a Bridget & Oliviának dolgozó Kovács Dóra monobrandet alapított Where’s Mom néven, kizárólag ingeket és ingruhákat gyártanak, azokat viszont az egész család számára. Tehát itt a tökéletes lehetőség az összeöltözésre, mostantól tényleg ugyanabban járhat anya és lánya és végre a férfiak is hozzáöltözhetnek feleségükhöz, barátnőjükhöz.

A márka március 8-án, azaz pont nőnapon indít egyhónapos Indiegogo kampányt, ahol jövendőbeli vásárlóit keresi. Olyan családokat és közösségeket, akik tudatosak a környezetre és a vásárlásra, hajlandóak egy átgondoltabb, jobb minőségű terméket megvenni a fenntarthatóság jegyében, mintsem olcsó munkaerővel előállított, olcsó ruhák tömkelegét felhalmozni. Itt be lehet fizetni akár 2 dollárnyi támogatást is, de ha felnőtteknek való inget vagy ingruhát szeretnénk, az 59 dollár, azaz 17 ezer forint lesz, plusz a szállítási költség. A márka társadalmi felelősségvállalása szignifikáns része a projektnek, ahogy az is, hogy az általuk elképzelt férfivásárló olyan aktív apuka, aki részt vesz a családja életében.

"Szerintem most, hogy a környezetvédelem, az energiatakarékosság, a bio-táplálkozás ilyen központi szerepet játszik a mindennapi életünkben, ugyanolyan fontos lesz, hogy beszéljünk a ruhaipar helyzetéről is. Az olajtermelés után a divatipar a második legszennyezőbb iparág. 1 kiló pamut előállításához 20.000 liter vizet használnak el, 1 kiló pamutból pedig csupán 2 póló készül. A 10 dolláros termékeknek igen is nagy ára van, erről is szeretnénk beszélni a kampányunk során" - hívja fel a figyelmet a tervező, Kovács Dóra arra, miért kéne sokkal komolyabban venni a tudatos vásárlást.

"Előbb-utóbb a fenntarthatóság és a transzparencia már nem csak egy opcióként, hanem előírásként fog jelentkezni a világunkban. Ezért döntöttünk úgy, hogy mi az első lépéstől kezdve ezt az utat járjuk. Szeretnénk beszélni arról, hogy mi a ruhakészítés folyamata, informálni követőinket az alapanyagainkról, az etikus munkakörülményekről, a gyártás kihívásairól" - teszi hozzá Kovács.

A márkát a tervező párjával, Esterházy Miklóssal együtt csinálja: Kovács tervezi a ruhákat, Eszterházy pedig az azokra felkerülő mintákat és egyéb rajzokat. A kollekcióban most világűr inspirálta mintákat találunk, melyekkel a tervezők szándéka szerint a vásárlók kimutathatják összetartozásukat: a bébiruháktól a női és gyerek termékeken át a férfiakig. A cél a mostani Indiegogo kampánnyal a márka és a termékek megismertetése, illetve hogy a gyártást optimalizálni tudják.

Ez mind szép és jó, de most itt az ideje a szavazásnak: önnek hogy tetszik a hazai családi ingmárka? Beszállna a finanszírozásukba vagy annyira nem tartja nagy ötletnek a családi egyenruhát? Ha már készíti is a bankkártyáját, nyomjon a menőre, ha nem érti, miért jó egy kvázi gendersemleges márkát indítani, akkor a ciki az önnek való opció.

Menő! (348) (246) Ciki!
Blogmustra