A Dolce & Gabbana kimondottan az arab világ női vásárlói számára tervezett új kollekciót, amelyben abaját dobtak piacra. A kollekcióban az olasz mesteri munkát egyesítették a a márkára jellemző csipkékkel úgy, hogy az megfeleljen a vallásos viselet követelményeinek is, tehát a celebnők kedvencét, a miniszoknyát kihagyták ebből a kollekcióból.
![](http://kep.index.hu/1/0/1074/10742/107429/10742953_b8c2cf56f51aa8a9450117a8e4f9f43f_wm.jpg)
Nem a Dolce & Gabbana az első olyan divatház, mely az arab nőket célozza meg, korábban már a Valentino is merített inspirációt az arab kultúrából. A Közel-Kelet piaca egyre erősebb és például az abaya kollekció is lehetőséget ad a divatházaknak, hogy keletre terjeszkedjenek, vagy éppen a helyi kultúrát is beépítsék a kollekcióikba. Ráadásul úgy tudni, hogy a márka a kozmetikai termékeit is be akarja vezetni a térségbe, ehhez már a domain nevet is lefoglalták.
Mi az az abaja?
Az abaja egy olyan viselet, melyet a muszlimák úgynevezett köpenyként viselnek. Célja, hogy a díszes ruháikat elfedjék, ezáltal óvva őket az ellenkező nem vizslató pillantásaitól.