Balkáni hangulat és diszkóláz a londoni divathéten

Zanza!

Míg a New Yorkban bemutató divatházak a kilencvenes éveken nosztalgiáztak, addig a brit fővárosban nem sok izgalom várta a divatrajongókat a szeptember 18-22. között megrendezett 2016-os tavaszi-nyári kollekciókat felvonultató divathéten. A hajtás után megnézheti, miben járunk majd Vivien Westwood vagy a Burberry tervezői szerint!

Diszkóhangulat Gareth Pugh kifutóján

A 34 éves tervező a februári divathéten egy apokaliptikus fekete kollekcióval tért vissza Londonba, előtte ugyanis hét évig a párizsi divathéten mutatott be. Idei kollekciója azonban a legtöbb szakmabelit meglepte, mivel a híresen gót vonalban utazó dizájner egy pörgős és határozottan nőies gyűjteménnyel állt elő, melynek fő a színei a piros, a fehér, a fekete, valamint az arany voltak. Az ausztrál származású művészhez, Leigh Boweryhez hasonlóan sminkelt modellek által bemutatott darabok közül bár egyik sem mondható formabontónak, azért mégis szívesen kipróbálnánk a következő szezonban a piros lakknadrágot rojtos felsővel, a Halston szabású randiruhát, valamint az arany flitterekkel kombinált bőrcuccokat.

Hordható kollekció a Topshoptól

A Topshop Unique tavaszi-nyári kollekciójának első fele olyan volt, mintha a márka vezető tervezője megirigyelte volna egy klasszikus angol úriember ruhatárát, és a „nincs szexibb egy férfiruhába öltöztetett nőnél” mottót tartotta volna szem előtt. A show második felében azonban mintha a tavalyi Gucci és Prada show hatása alá került volna a dizájner, aminek köszönhetően egymást váltották az áttetsző szövetek és a pizsamaszerű, retro stílusú darabok. A britek egyik kedvenc márkájaként számon tartott Topshop bemutatójára olyan A-listás jócsajok voltak kíváncsiak, mint Alexa Chung, Suki Waterhouse és Poppy Delevingne, akik várhatóan hamarosan hordani is fogják a márka által bemutatott krikettmellényt, lakkbőr övet, túlméretezett hajszálcsíkos blézert, bokaverdeső cigaretta nadrágot, eper árnyalatú blúzt és pöttyös ingruhát.

Vivienne Westwood nem adja fel

„A divat szánalmas kiparodizálása” – foglalta össze a tervezőnő tavaszi-nyári kollekcióját a Style.com kritikusa, aki azért a továbbra is tüntetős, politikaellenes hangulatban lévő Westwood egy-két nyári ruháját simán el tudja képzelni akár Katalin hercegnén, vagy az angol First Ladyn, Samantha Cameronon is. És valóban, a 74 éves dizájner direkt konzervatív, térdig érő, teadélutános egyrészeseit, Marimekko mintás ruháit, skarlátvörös virágokkal díszített csipkeberakásos kreációit, túlméretezett zakóit és gumírozott pantallóit a Sex Pistols fanokon kívül akár egy Maroon 5 rajongón is szembejöhetne a következő szezonban. Az alagsorban tartott show-n résztvevő divatszakemberek szerint egyébként a bemutatón pokoli hangzavar volt, és komoly zavart okozott a közönség körében a térerő hiánya is, aminek köszönhetően nem tudtak annyit posztolni az Instagramra, amennyit szerettek volna.

Balkáni hatás Mary Katrantzou kollekciójában

Egészen elképesztő, hogy a görög származású tervező még csak 2008-ban szerezte meg a diplomáját a neves Central Saint Martinsben, de már a tizedik kollekcióját mutatja be a brit fővárosban. Katrantzou védjegyévé váltak a méretes, már-már ékszer-szerű digitális nyomatok, így nem lepődtünk meg, hogy tavaszi-nyári kollekciójában is helyet kaptak az egyedi printelt és hímzett, aprólékosan kidolgozott minták, amikhez idén a roma népviseletekből, a balkáni népek - Magyarország, Románia, és a tőlünk keletebbre esők - öltözködési szokásaiból merített ihletet – írja a Vogue.com, melynek kritikusa szerint valószínűleg a menekülthullámnak is köze lehet ahhoz, hogy ennyi divatház, többek között a Topshop, valamint a New Yorkban bemutató Coach is feldolgozta a balkáni motívumokat valamilyen formában. A fiatal tervezőnő kollekciójából szerettük a kollázs-patchwork vonalon mozgó hímzett egyrészeseket, a virágmintás kreációkat, illetve a couture-pontossággal szabott A-vonalú fekete szoknyákat és zakókat.

Előrelátó a Burberry tervezője

Egy 32 fős zenekarral kiegészülve adott minikoncertet Alison Moyet a Burberry show alatt, ami kiválóan megadta a tavaszi-nyári kollekció bemutatójának alaphangulatát Londonban. A luxusmárka kreatívigazgatója, Christopher Bailey jól láthatóan a fizetőképes huszonéves generációt célozta meg kollekciójával, amiben a klasszikus viharkabátokon, csipkeruhákon és méregdrága táskákon kívül a sportos gumitalpú szandálok, vintage ihletésű bulizós ruhák, valamint militarista stílusú kreációk is helyet kaptak. A bemutatót elnézve idén is került olyan kiegészítő a gondosan összeállított kollekcióba, ami a 300-400 ezer forintos monogramos, plédszerű sálat váltja majd a következő szezonban: a monogramos hátizsák lesz a következő új őrület, ami felrobbantja majd az internetet az előttünk álló hónapokban. Nézze meg az óriásgalériában, hogy mi lesz a menő 2016 első felében!

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra