Nyakunkon a szeptember, ezzel együtt pedig a magazinok mérföldkőnek számító kiadásai. Egyszer már megnéztük, ezeknek hány százaléka reklám, most pedig a Fashionista végezte el ugyanezt a feladatot – ami egyébként azért is fontos, mert idén az olyan nagy cégek, mint a Condé Nast, a Hearst vagy a Time Inc. megtagadták a fizetett oldalszámok kiadását. Bár régen sokat lehetett sejteni az "eladott" magazinfelületekből, ma már ez elég szegényes mérőszám, hiszen a bevételek számos más felületről (például online) is származhatnak. Nem is húzzuk tovább, nézzük a számokat!
Ha szeret elmélyedni a számokban, ajánljuk önnek az MPA havi jelentéseit, ahol magazinokra lebontva találja meg a statisztikákat – beleértve többek között a print és digitális kiadások olvasó-, illetve a közzétett videók egyedi nézőszámait is. Az MPA vezérigazgatója, Mary Berner szerint ezek az adatok tükrözik leginkább egy médiacég állapotát, emiatt teljesen felesleges a hirdetett oldalak számát kapcsolatba hozni vele. Emiatt mi sem úgy tekintünk ezekre, hogy akinél a legtöbb fizetett hirdetés van, az a legmenőbb magazin, sokkal inkább a másik oldalról: hány reklámot kapunk az arcunkba úgy, hogy egyébként fizetünk is a tartalomért.
Mivel a hivatalos eladási statisztikákhoz nem fért hozzá a Fashionsta, így megvettek 10 vezető amerikai divatmagazint, majd nekiálltak manuálisan megszámolni az oldalakat. Mivel újságosnál vették őket, így azokról a hirdetésekről nem tudnak nyilatkozni, amik az előfizetői vagy regionális példányokban szerepelnek. És hogy miért is nem érdemes keresni az említett összefüggést? A Fashionista szerint a Glamour magazin elég lapos volt, egy bennfentes szerint viszont 7 százalékkal jobban teljesítettek, mint egy évvel ezelőtt. Hasonló a helyzet az Elle és a Harper's Bazaar estében is: a külföldi kollégák csökkenésről számoltak be, a Hearst szóvivője viszont azt nyilatkozta, ez az eddigi legnagyobb kiadásuk.
Most viszont következzenek a számok (hirdetési oldalszám szerinti csökkenő sorrendben) – azt az egyet sajnáljuk, hogy a Fashionista a fizetett oldalak száma mellett nem tüntette fel a magazinok teljes méretét.
Magazin neve | Hirdetések száma (oldal) | Változás (%) | |
2014 | 2015 | ||
Vogue | 631 | 615,02 | -2,5 |
Elle | 465 | 439,33 | -5,5 |
Harper's Bazaar | 444 | 435,33 | -2,0 |
Instyle | 448 | 314,5 | -29,8 |
W | 303 | 294 | -3 |
Marie Claire | 261 | 228,33 | -12,5 |
Glamour | 215 | 230 | 7 |
Vanity Fair | 232 | 212 | -8,6 |
T Magazine | 158 | 164 | 3,8 |
Cosmopolitan | 185 | 122,2 | -33,9 |
Teen Vogue | 112 | 112 | - |
WSJ. Magazine | 90,08 | 100,4 | 11,5 |