Nemcsak a luxustáskák árain kíván változtatni a közeljövőben a Chanel, hanem más üzleti stratégiáin is. Legalábbis ez derült ki abból az interjúból, amit a vállalat divatrészlegét kézben tartó Bruno Pavlovsky adott a wwd.com riporterének a Chanel Paris-Salzburg Métiers d'Art shown New Yorkban. Pavlovsky ugyanis bejelentette, hogy korábbi terveikkel ellentétben jövő év végéig készek az online bolt megnyitására, aminek köszönhetően már nemcsak szépségápolási termékek és parfümök állnak majd online a vásárlók rendelkezésére, hanem ruházati cikkek és egyéb kiegészítők is.
A hír azért is meglepő, mert éppen egy évvel ezelőtt nyilatkozta azt a Chanel vezetősége a bloomberg.com-nak, hogy a Célinehez, a Diorhoz vagy a Herméshez hasonlóan nem kívánják az interneten értékesíteni ready-to-wear kollekcióikat. „A divat a ruhákról szól, így azokat látni és érezni kell, hogy megértsék a lényegüket. A márka nem árulja ruházati cikkeit és kiegészítőit online, mert az csökkenti a vásárlás élményét, amelyhez tanácsadás és esetleges szabászati módosítások is tartoznak. Egy kicsit szkeptikusak vagyunk a globális környezettel és változásokkal kapcsolatban” – nyilatkozta akkor a konzervatívan, de logikusan hangzó mondatokat Pavlosky.
„Ez nem is annyira a váltásról szól, hanem inkább a fejlődésről, mivel ezáltal jobban kiszolgálhatjuk majd az ügyfeleink igényeit. Néhány vásárló be tud jönni a butikba, míg előfordul, hogy vannak, akik nem akarnak betérni az üzletbe, mert ennél gyorsabban szeretnek vásárolni és pontosan tudják, hogy mit akarnak. Ezért képesnek kell lennünk arra, hogy jobban megfeleljünk az ügyfeleink igényeinek. Ez több, mint online szolgáltatás, inkább online kereskedelemnek nevezném” – mondta Pavlosky, akinek szavai várhatóan kihatással lesznek majd a márkaboltok forgalmára is a közeljövőben. Mindenesetre a hír nem csupán egy áprilisi tréfa, ezért kíváncsian várjuk a fejleményeket és azt, hogy hogyan reagál a többi legendás divatház a Chanel nyitottságára.