Abban a legtöbb divatmániás egyetért, hogy évről-évről a Chanel prezentálja a leglátványosabb és a legemlékezetesebb bemutatót a divathéten, amiről garantáltam mindenki beszél majd a szezonban. A Harper's Bazaar szerkesztői ezúttal utánajártak annak, hogy hogyan és milyen irányba változott a párizsi divathét legjobban várt showjának kifutója és annak modelljei az elmúlt évtizedekben.
A legendás divatház 1979-ben indította el ready-to-wear vonalát, majd a nyolcvanas évek elején Karl Lagerfeld is csatlakozott a Chanelhez, aki radikálisan, de az örökséget szem előtt tartva reformálta meg a divatház stílusát. Míg a nyolcvanas években még szűk körben tartották a javarészt klasszikus fazonú darabokat bemutató divathetet, addig az évtized közepén már egyre feltűnőbb kiegészítőket és provokatívabb modelleket lehetett látni a kifutón.
A kilencvenes évek elején megjelent egy új szupermodell generáció, akik természetesen szezonról-szezonra végigsétáltak az egyre provokatívabb témákkal előrukkoló Chanel kifutóján is. Lagerfeld múzsája volt többek között Claudia Schiffer, Naomi Campbell, Linda Evangelista és Carla Bruni is, akiket természetesen nem volt olyan nehéz rávenni egy kis mellbimbó villantásra a világ legmeghatározóbb kifutóján.
A 21.század elején a német származású tervező elkanyarodott a tematikus anyagok felé, aminek köszönhetően motoros szerelések, Chanel logóval ellátott sportcuccok és hulahopp karikának álcázott luxus táskák bukkant fel a divatház kifutóján. 2006-ban Lagerfeld megmutatta a közönségnek, hogy hogyan néz ki a Chanel ház belülről, majd 2007-ben egy kirakatba pakolta be modelljeit. Az elmúlt pár évben láthattunk repülőgépen érkező és jégyhegy körül sétáló modelleket, a szezon első felében pedig egy hétköznapi bevásárlóközpont elevenedett meg a méregdrága játszósruhákat felvonultató shown, amit egy újabb ironikus, de feminista hangvételű bemutató követett idén ősszel. Nézze meg a galériában, hogy mennyit változott a divatház Lagerfeld vezetésével!