Annyira nem lepődtünk meg a Hello! Fashion Monthly legújabb kiadásának felmérésén, ami kimutatta, hogy a nők az anyjuk vagy a kebelbarátnőjük véleménye helyett sokkal inkább hallgatnak olyan celebnők divattanácsaira, mint Cara Delevingne, Kim Kardashian, Victoria Beckham vagy Katalin hercegné. A befolyásos hírességek tesznek is azért, hogy meggyőző divatszakértő szerepben tetszelegjenek, Kim Kardashian például ki nem hagyná kedvenc párizsi divatházai, a Balmain, a Givenchy vagy a Balenciaga bemutatóit, melyeken kivétel nélkül az első sorban foglal helyet. A 22 éves Delevingne pedig nemrég tervezett egy hátizsák kollekciót a Mulberrynek és egy teljes gyűjteményt a DKNY-nak – számol be a dailymail.co.uk a jelenségről, miszerint a nők 48 százalékára nagy hatást gyakorol a hírességek stílusa.
A megkérdezett nők nagy része hasonlóképpen ad a mindig csinos Katalin hercegné stílusérzékére is, a statisztikák szerint szinte azonnal elkapkodják az üzletekből azokat a ruhákat és ékszereket, melyekben megjelenik egy-egy nyilvános rendezvényen. A pályafutását Spice Girlként kezdő Victoria Beckham ruhatárát is előszeretettel koppintják a divatmániások, a világ egyik legsikeresebb divattervezőjévé avanzsált focistafeleségnek a vörös szőnyeges eseményeken felvett ruháit irigylik a legtöbben.
Az új kutatás kimutatta, hogy a fiatal nők jelentős százaléka előbb ad egy Instagramon bekövetett híresség véleményére, mint a legjobb barátnőjének divattippjeire. A felmérés során 1000, 18-34 év közötti nőt kérdeztek meg arról, hogy mi befolyásolja közvetlenül a stílusukat. A megkérdezettek 48 százaléka azt állította, hogy a közösségi oldalakon nyomuló celebek öltözködése van rá a legnagyobb hatással. A felmérésben részt vevő nők 31 százaléka a legjobb barátja véleményére ad leginkább, míg 14 százalékuk első körben az anyjához fordul tanácsért. Többen voltak azonban olyanok, akik a partnerük stílusérzékére hagyatkoznak és eszerint alakítják ki gardróbjukat. A kutatás eredménye leginkább a reklámipar számára kudarc, ugyanis a megkérdezettek csupán 4 százaléka vallotta azt, hogy nagy hatással vannak rá a reklámok.
„Ez a felmérés nagy betekintést nyújt a brit nők gondolkodásmódjába és abba, hogy mik befolyásolják leginkább a vásárlási szokásainkat. Érdekes látni, hogy a nőket milyen szinten befolyásolják a hírességek, akikkel nemcsak a divatlapokban találkoznak, hanem követik őket az Instagramon is. A divat és a celebek világa egyre inkább összefonódik és ez a jelenség már jól látható a felmérésünk eredményeiben is” – mondja a Hello! Fashion Monthly szerkesztője, Juliet Herd.
Kik befolyásolják a női divatot?
1.Hírességek: 48%
2. Legjobb barát: 31%
3. Anyuka: 14%
4. Utcai divat: 13%
5. TV műsorok: 11%
6. Testvérek: 11%
7. Partner: 9%
8. Bloggerek: 6%
9. Reklámok: 4%
Azért azt hozzá kell tenni, hogy bár a megkérdezettek azt vallják, nem érdeklik őket a reklámok, Instagramon, Facbookon és a blogokon tulajdonképp folyamatosan csak reklámot kapnak az arcukba: hisz a kedvenc blogger vagy híresség vajon miért pont abban a ruhában fotózza magát, amiben? Hát jó eséllyel azért, mert előnyös szerződést kötött annak reklámozására...