Menő vagy ciki a nevetségesen drága Chanel lánc?

Zanza!

A Chanel vitathatatlanul az egyik legmeghatározóbb márka a világon: olyan, a divattörténelmet meghatározó kreációkat köszönhetünk neki, mint a 'LBD', azaz a Little Black Dress (Kis fekete ruha), az elképesztően magas színvonalú bőr steppelt táskák és a kifinomult női kosztümök. Az utóbbi két-három szezonban viszont kicsit erőltetettnek érezzük a Chanel innovatívnak kikiáltott kreációit, mint például a couture ruhákhoz párosított milliós edzőcipőt és a szimpla, feliratos pulcsit, amihez abszolút nem is lehetett hozzájutni, annyira exkluzív darabnak szánták – mi meg közben lazán csináltunk egy ugyanolyat 1500 forintból.

Természetesen az idei szezonra is sikerült kitalálniuk egy nagyon erőltetett trendet, ami nemcsak hogy koppintás, de üvölt is róla, hogy lehúzás: azt az ehető cukorkanyakláncot másolták le egy az egyben, amit minden második újságosnál és trafikban megvehet 300-400 forintért, csak természetesen mivel Chanel, az eredeti ár pontosan kilencszázhetvenszeresébe kerül. Kiszámoltam.

Talán túlzás is, hogy az eredeti, ehető verzió 300-400 forintba kerül, utoljára én kétszáz forintért vettem az újságosnál vagy valamelyik kis trafikban, de számoljunk a három-négyszázzal az infláció miatt. A Chanel verzióját ezzel szemben 755 fontra, azaz nem kevesebb mint 291 ezer forintra árazták, ráadásul pont a slusszpoén hiányzik belőle, ugyanis nem lehet megenni. Attól függetlenül, hogy félmillió forintnyi 'ékszert' nem biztos hogy lenne szívem elropogtatni, ebből az esetből (is) tökéletesen lerí, hogy megint csak a márkát akarják megfizettetni a vásárlóval. A nyakláncon kívül készült még cukorkás bross és karkötő is, ezek pedig még drágábbak: a karkötő 975 fontba, azaz 376 ezer forintba kerül, ami szerintünk tényleg pofátlanság – pláne, ha kiszámolja, hány ehető, eredeti verziót vehetne belőle.

A Chanel kevésbé eredeti koppintását természetesen a szaklapok és az ingyenélő divatbloggerek az egekbe magasztalják, mintha ők találták volna fel az egyébként több mint tíz éve kapható ehető-ékszer dizájnját. A brit IT-girl, Alexa Chung a londoni divathetet természetesen már a Chanel cukorka-nyakláncában parádézta végig, így a szűklátókörű divatimádók már biztosan 'must have'-nek tartják az idei szezonra.

Minket viszont jobban érdekli az ön véleménye a témában: mit gondol, belefér a Chanelnél, hogy ennyire lehúzza a vásárlóit, vagy csak egy túlárazott, fantáziátlan kiegészítőről van szó és kezd kiábrándulni a márkából?

Menő! (1030) (1209) Ciki!
Blogmustra