Lassan ismét vége egy szezonnak, aminek közeledtével mindig egyre nagyobb figyelem terelődik az őszi-téli évszakra tervezett újdonságok felé. Ennek apropóján idén is összegyűjtöttük a legfelkapottabb divatházak reklámanyagait és megnéztük, hogy mennyiben térnek el a tavalyi szezonra készített sorozatoktól. Nézze meg a folytatásban, hogy idén is az énekesnők uralják-e majd a hirdetéseket vagy esetleg a celebnők illetve a modellek lesznek majd többségben!
Axente Vanessa a Calvin Klein reklámban
A nyári párizsi haute couture héten számos bemutatón megfordult nagylengyeli szupermodell Clarke Bockelman társaságában tűnik fel a divatház hirdetésében a következő szezonban. Axentének nem ez az első Calvin Klein kampánya, tavasszal már reklámozott farmer szereléseket a márkának és a képeket, ahogy az előző szezonban, most is David Sims lőtte.
Cara Delevingne a Chanel, a Balmain és a Burberry arca
A 21 éves modellt tavaly baglyokkal fotózta a Mulberry, idén pedig Karl Lagerfeld kamerája előtt pózolhatott a Chanel „városiasan sportos hangulatot” népszerűsítő kampányában. A francia divatház tervezője nem bízta a véletlenre a helyszínválasztást sem, egy boksz-teremben, csupasz falak és koszos törülközők között fotózta a nőies, rózsaszín tweed zakóban és Chanel táskával pózoló modelljeit, Cara Delevingne-t és Binx Waltont. „Cara más, mint a többiek, ő a modern nőt testesíti meg. Tele van élettel és életkedvvel. Szeretem azokat a lányokat, akik vadak, de ugyanakkor szépek és viccesek is" – mondta a vogue.com-nak a modellről a designer.
Lagerfeldhez hasonlóan Delevingne-ben gondolkodott a Zara rajongó Olivier Rousteing is, a Balmain tervezője, aki katonai és törzsi ihletésű kollekcióját Delevingne-re, Jourdan Dunn-ra, Ysaunny Britóra, Issa Lishre, Kayla Scottra és Binx Waltonra bízta. A sokszínű, változatos képeket Mario Sorrenti fotózta a francia divatháznak.
Mario Sorrentivel dolgozott idén a brit Burberry is, mely szokásához híven most is a divatház legnépszerűbb darabjában, a kockás bélésű viharkabátban és nőies kiegészítőkkel fotózta a Burberry aktuális modelljeit, Cara Delevingne-t, Suki Waterhouse-t, Malaika Firtht, Callum Ball-t, Tarun Nijjert és Oli Greent. A divatház másik arca a szezonban egyébként Kate Moss lesz majd, aki parfümöt fog reklámozni az őszi szezonban.
Claudia Schiffer újra a Dolce & Gabbanának pózol
A 43 éves szupermodell utoljára 2009-ben állt modellt az olasz divatháznak, így nem számítottunk arra, hogy Bianca Balti mellett ő is újra rábólint majd az állandóan balhéba keveredő márka kampányára, ami idén jól láthatóan a családi témakörről királyi tematikára tevődött át. Az elvarázsolt erdőben pózoló modellek egyébként az egyik legerősebb és legdrágább kollekciót mutatják be a szezonban.
Rossz lányok Alexander Wangnál, faltámasztás a Pradánál
Alexander Wang tavalyi kampányanyagát egy nyilvános mosdóban készítette el, így semmi meglepő nem volt abban, hogy az idei témája is a rossz lányok és a bizarr helyiségek körül forog majd. Sőt, azt mondhatnánk, hogy Wang modelljei, Vanessa Moody, Kaitlin Aas, Kat Hessen és Lexi Boling még lázadóbbnak tűnnek, mint az előző szezonban. A bentlakásos iskolában vagy zárdában lőtt képeket a fogvatartott modellekről Steven Klein készítette a városias stílusban utazó New York-i márkának.
Wanghoz hasonlóan a Pradának is mindig is központi kérdés a megfelelő helyszín kiválasztása a kampányok elkészítésénél. Az olasz divatház ezúttal sem lőtt mellé azzal a New York-i Bedford Hillsen található modernista épülettel, ami előtt lekapta modelljeit, a milánói Why Not Model Management egyik üdvöskéjét, Mica Arganarazt és Karl Kolbitzot, akinek nem más, mint a Prada indította be a modell-karrierjét az előző szezonban.
Kendall Jenner Givenchyt reklámoz
Számítottunk rá, hogy a Chanel és a Marc Jacobs kifutóján is helyet kapó modellt leszerződteti valamelyik neves divatház a szezonban. Sőt, titkon reménykedünk, hogy a következő kampány-cunami alkalmával már kiszorítja Cara Delevingne-t is a nyeregből. Riccardo Tiscinek köszönhetően a szemtelenül fiatal Jenner jó társaságba keveredett, hiszen Mariacarla Boscono, Julia Nobis, Veroniek Gielkens, Jamie Bochert, Peter Brant (Stephanie Seymour fia) és Alessio Pozzi társaságában pózolhat a kissé gótikus hangvételű reklámképeken. A színes fotókkal párhuzamosan futó fekete-fehér hirdetéseken pedig a francia színésznő, Isabelle Huppert látható Mert Alas és Marcus Piggott képein.
Idén is menő lóval hirdetni
Tavasszal a Mulberry kampányolt fehér lóval, idén pedig az Alexander McQueen és a Lanvin kreatívosai láttak fantáziát a jól fotózható állatban. „A reklámkampány a kifutón látott őszi-téli kollekció romantikus és vad szépségét kelti életre” – nyilatkozta a Vogue Italiának a brit divatház, aki Steve Kleinnel készítette el idei anyagát, melynek főszereplője az utóbbi évek egyik legnépszerűbb modellje, Edie Campbell.
Furcsa egybeesés, hogy a londoni modellel reklámoz a fennállásának 125. évfordulóját ünneplő Lanvin is, melynek kreatívosai szintén lóháton tudták elképzelni a sokakat megosztó Edie Campbellt. A párizsi divatház jó humorú kampányát egyébként Tim Walker lőtte, a képek pedig a többi hirdetéshez hasonlóan szeptembertől lesznek majd láthatóak a divatlapokban.
A cipőkre helyezték a hangsúlyt a Diornál
A francia divatház az idei szezonban jelentősen növelte „digitális bannerei” számát, aminek köszönhetően a Willy Vanderperre által készített 15-30 másodperces videoklipeket látni lehet majd a kínai, a francia, az olasz, az amerikai és az angol reptereken is. A klipben látható modellek, Julia Nobis, Fei Fei Sun, Helena Severin és Kasia Jujeczka egy, a múlt század közepének stílusában berendezett lakásban, kinyújtott lábakkal várakoznak valamire, a beállításnak köszönhetően pedig azonnal a szoborszerű cipőkre irányul a néző tekintete.
Váltás a Louis Vuittonnál, depizés a Saint Laurent-nél
A Louis Vuitton új kreatívigazgatója, Nicolas Ghesquiere jól láthatóan mindent megtett, hogy látványossá és egyértelmű tegye, hogy Marc Jacobs távozásával egy új korszak kezdődött a divatház életében. Így érthető, hogy első kampányát sem bízta a véletlenre és egyből három sztárfotóst, Bruce Webert, Annie Leibovitzot és Jürgen Tellert kérte fel, hogy kapják lencsevégre a mindenféle sallangtól (vonat, körhinta vagy mozgólépcső) mentes környezetben a futurisztikus szerelésekben pózoló modelleket, Charlotte Gainsbourgot, Liya Kebedét, Freja Beha Erichsent és Jean Campbellt.
A Saint Laurent idei fekete-fehér kampányát is ugyanabban a stílusban lőtte a francia divatház vezetőtervezője, Hedi Slimane, mint amilyenben 2012 óta készíti hirdetéseit. A „Jake és Jack” néven futó reklám érdekessége, hogy a modell, Valerij Kaufman hátborzongatóan hasonlít a Saint Laurent eddigi kultikus múzsáira, Debbie Harryre, Marianne Faithfullra, vagy Courtney Love-ra. Egyes szakemberek szerint az idei kampány hangulata egyértelműen elmozdult egy másik irányba. Talán igazuk van, de a képeket elnézve a divatház célközönsége a következő szezonban is tehetős grunge rockerekből és punkokból fog állni.
Szupermodellek a Guccinál, 60-as évek a Valentinónál
Klasszikus szépségekkel, Anja Rubikkal, Nadja Benderrel, Joan Smalls-zal, Karmen Pedaruval, Raquel Zimmermannal, Suvi Koponenel és Natasha Polyval hirdet az olasz Gucci, míg a Versace képeit a Mert & Marcus lőtte a szezonban. „Az új kampánnyal szerettem volna kifejezni a Versace erejét és szabadságát. A modellek pedig az erőt és az érzékiséget testesítik meg a képeken" – magyarázta koncepcióját Donatella Versace, aki Stella Tennanttal és Anna Ewerssel hirdeti luxus cuccait az ősszel.
A Valentino őszi-téli kollekciója tele van színesebbnél-színesebb darabokkal, így igencsak meglepetten vettük szemügyre a hatvanas éveket idéző fekete-fehér kampányképeket, melyeket David Bailey lőtt az olasz márkának Ine Neefs, Josephine van Delden, Maartje Verhoef és Harleth Kuusik főszereplésével. Nézze meg a galériában, hogy milyen képi világot társítottak a divatházak a kollekcióikhoz őszre!