Átvett kép az angol Vogue szeptemberi címlapja

Olvasási idő kb. 3 perc
Cara Delevingne idei harmadik Vogue címlapja csak egy átvett kép.
Cara Delevingne idei harmadik Vogue címlapja csak egy átvett kép.Vogue UK

Nem fektetett túl nagy energiát szeptemberi címlapjába a brit Vogue: a kultikus lapszámhoz az immáron Nicolas Ghesquière keze alatt futó 2014-es Louis Vuitton őszi-téli kollekciója által inspirált amerikai Vogue-editorialból vettek át egy képet, amit a divatház és a szakma egyik kedvence, Mario Testino fotózott.

A magazin a modellválasztást illetően sem erőltette meg magát: Cara Delevingne háromszor is szerepelt már az angol verzió címlapján, egyszer 2013 márciusában, majd idén januárban, most pedig a szeptemberi számot is sikerült megfognia. Mutatjuk, melyik képébe szerettek bele az új Kate Moss-nak annyira, hogy a szerkesztők végül lusták voltak újat fotózni.

A szeptemberi lapszám nemcsak a Vogue, hanem az összes divatmagazin szempontjából fontos: a szeptember a divat januárja, ilyenkor kezdődik az 'új év' és köszönt be a nagy változás, már ami a trendeket illeti. Egy-egy magazin akár milliós tételeket is beleöl egy igényes, mesterien megtervezett címlapképbe, ahogy azt a The September Issue-ban Anna Wintour, az amerikai Vogue főszerkesztője és a divat pápája is hangsúlyozza.

Éppen ezért állunk érthetetlenül a magazin angol verziójának címlapválasztása előtt, ami nem más, mint az amerikai verzió egyik nyári editoriáljából átvett, hatvanas éveket idéző képe. A fotósorozatot Mario Testino lőtte még júliusban az amerikai kiadvány számára, következtetünk legalábbis abból, hogy Delevingne-nek nem csak a ruhája, de a sminkje és a haja is teljesen ugyanúgy néz ki a brit címlapon, mint a múlt havi editorial képén.

Delevingne tetőtől talpig 2014-es őszi-téli Vuittonban.
Delevingne tetőtől talpig 2014-es őszi-téli Vuittonban.Mario Testino - Vogue US

A modell bőr- és selyem kombinációjú ruhát, feltűnő övet, Louis Vuitton monogramos táskát és bokacsizmát, vagyis az őszi-téli kollekció kulcsdarabjait viseli a képeken, ami a Vogue címlapon bár csak mellkastól felfelé látszódik, mégis egyértelműen ugyanaz. Az ugye pedig nyilván nonszensz, hogy ugyanaz a magazin egy hónappal később ugyanabban a tematikában fotózza le napjaink legkeresettebb modelljét, mint amit testvérlapja már lelőtt az előző hónapban. 

Ciki az átvett szeptemberi címlap?

A nemzetközi kiadványok egyébként gyakran átvesznek egymástól jelentősebb anyagokat, de a szeptemberi lapszám esetében ez azért mégis meglepő. A Vogue amerikai változata 2007-ben teljes dokumentumfilmet forgatott a szeptemberi szám fontosságáról, és bár a brit verzió idén abból a szempontból mindenképpen jelentős, hogy lapszámot döntött (460 oldal, ezt a címlapon orbitális betűkkel fel is tüntetik), mégis értetlenül állunk azelőtt, hogy a címlapot miért nem vették komolyan. Ebből igazából két dolog is következhet: a szeptemberi szám folyamatosan veszít a presztízséből (amit erősen kétlünk) vagy arról van szó, hogy ősztől tényleg mindenhol szembejön majd Nicolas Ghesquière Louis Vuitton kampánya.

Szeptembertől biztosan kiderül az igazság, most viszont ön is szavazhat a témával kapcsolatban: mit gondol, hanyagságból vett át a magazin egy friss editorialt a kultikus lapszámhoz, vagy van valami céljuk vele?

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Érdekességek