Bár ön már nyilván tudja, hogyan kell jó melltartót venni, egy nemrég készült brit kutatásból kiderült, hogy a nők több mint háromnegyede tudatosan vagy akár szándékosan nem a megfelelő méretű melltartót viseli,a rosszul illeszkedő fehérnemű pedig igencsak befolyásolja az önbizalmukat a mindennapokban. A felmérés szerint a brit nők 37 százaléka, míg világszerte a nők 29 százaléka szándékosan nem a megfelelő fehérneműt választja, azaz sokan csak arra koncentrálnak, hogy a felpróbált melltartóban nagyobbnak tűnjön a mellük – írja a dailymail.co.uk.
A megkérdezettek háromnegyede (73%-a) egyetértett abban, hogy a rosszul illeszkedő fehérnemű kihatással van az önbizalmukra, ami által kevésbé tudnak jól teljesíteni a munkahelyükön. Mégis, a kérdőívet kitöltők 76%-a továbbra is a rossz méretezésű fehérneműt hordja.
Arra kérdésre, hogy miért viselnek rossz fehérneműt, sok nő azt válaszolta, hogy fogalmuk sincsen a helyes melltartóméretéről illetve egyes darabok olyan szokatlan méretezéssel vannak ellátva, ami széles körben egyáltalán nem ismert. Többen azonban azt mondták, hogy szándékosan viselnek rossz méretű melltartót az extra push-up hatás miatt, illetve, hogy melleik nagyobbnak tűnjenek a valósnál.
A másik gyakori probléma azonban az, hogy eléggé következetlen a méretezés a különféle márkák között. A közvélemény-kutatásból kiderült az is, hogy bár a nőknél nem feltétlenül áll az első helyen az, hogy a megfelelő illeszkedésű melltartót vegyék meg, azért a minőségre a legtöbbjük odafigyel. A nők átlagosan 88 fontot (32.884 forint) költenek fehérneműre évente. Ez az összeg viszonylag kevés ahhoz képest, hogy a nők átlagosan 400 fontot (149.510 forint) eltapsolnak cipőkre 12 hónap alatt.
És mégis, a nők nem értékelik igazán, hogy egy jó fehérneműben sokkal jobb lehet a megjelenésük is. Több mint kétharmaduk (68 %-uk) világszerte egyetértett abban, hogy az aznapi outfitjük határozza meg, hogy milyen melltartóban lépnek ki az utcára.
Íme a rossz melltartó választás leggyakoribb okai:
- Úgyse illeszkedik soha normálisan
- A vásárló nincs tisztában a helyes mérettel
- Ellentmondásos a méretezés a márkák között
- A kiszemelt modell nincs a megfelelő méretben
- A gyakori testsúlyingadozás miatt nem engedheti meg magának a nő, hogy folyamatosan cserélje melltartóit
- Attól függően választ melltartót, hogy mellét nagyobbnak vagy kisebbnek szeretné láttatni
- Lustaság utánanézni a helyes méreteknek
A kutatók megállapították, hogy a nők vásárlási döntéseire általában három fő tényező van hatással: az alak, az illeszkedés és a kényelem. A kutatást a Triumph megbízásából 10.000 nővel végezték világszerte, a fehérnemű márka ugyanis küldetésének érzi, hogy minden nő a megfelelő méretet viselje.
Ön hogy választ melltartót?
„A 'Stand Up For Fit' névre keresztelt projekttel a küldetésünk az, hogy segítsünk a nőknek megtalálni a tényleges méretüket, szeretnénk, ha semmi akadályát nem látnák annak, hogy tanácsot kérjenek az üzletben a helyes méretezéssel kapcsolatban. Tudjuk, hogy az Egyesült Királyságban élő nők 37 százaléka tudatosan vásárol magának rossz méretezésű melltartót, mert nem tudja a saját melltartója méretét. A Triumph igyekszik a jól illeszkedő melltartó viselésére ösztönözni a nőket. A tökéletes fehérnemű ugyanis sokat képes javítani önbizalmunkon, ha az ember jól néz ki és úgy is érzi magát, attól mások is magabiztosabbnak látják” – mondja a márka szóvivője.
Ilyen a tökéletesen illeszkedő melltartó
- A melltartónak és anyagának erősnek és strapabírónak kell lenni, de azért kényelmesnek is
- A melltartó oldalsó része ne csússzon fel túl magasra, közvetlenül a karunk alá, mert kényelmetlen és kidörzsöli a bőrünket viselés közben.
- Mellünknek teljesen illeszkednie kell a kosárba, ne csússzon ki se alul sem pedig felül.
- A melltartó vázakövesse a test vonalát és a mell kontúrját.
- A pánton csak addig állítsunk, míg úgy érezzük, hogy a mellünk természetesnek tűnik, ez általában a vállunk és a könyökünk között van félúton.