Szelfizésre buzdít a Chanel

Olvasási idő kb. 2 perc
478454537
David M. Benett

Karl Lagerfeld nem hülye, rájött, amire a pesti plázák még nem, miszerint minden Instagramon és Facebookon feltűnő próbafülke-szelfi egy jó reklám a cégnek. A kortalan tervező baromi ügyes, úgy csinál ingyennreklámot, hogy közben még a vásárló érzi lekötelezve magát, ugyanis a nemrég Londonban nyitott Chanel üzlet összes próbafülkéjébe tableteket szereltetett – természetesen interneteléréssel – ezzel szelfizésre (és ingyenreklámra) buzdítva a vásárlókat.

A próbafülkéken kívül még az üzlet falaiba is beszereltek pár iPad minit a Chanelnél, melyeken a vásárlók az éppen aktuális kollekciót is megnézhetik ahelyett, hogy végigjárnák az üzletet. Bár a próbafülke-szelfi kétségtelenül újítás Lagerfeld részéről, technológiai kütyükkel azért más divatházak is dolgoztak már: a vibráló felületek nemcsak jobban megragadják a vásárló figyelmét, de még a vásárlás élményét is megváltoztatják – állítólag.

A Burberrynél például interaktív tükrökkel könnyítik meg a vásárlást: a ruhákban található mikrochipek leolvasása után részletes információkat közölnek a termékről, illetve a vásárló azt is megnézheti, hogyan szerepelt a kiválasztott termék a kifutón. Az eddigi legdurvább technológiával felszerelt üzlet szintén a Burberryé: a Covent Gardenben nyílt Beauty Boxban még egy digitális körömszekciót is kiépítettek, ahol a márka kifutóján látott legújabb trendeket bőrtónusukhoz igazítva virtuálisan is kipróbálhatnak a vásárlók.

A Hervey Nicholsnál szintén virtuális tükrökkel dolgoznak, melyek beszkennelik a vásárló arcát és ráillesztik a gép által javasolt termékeket. A Marks & Spencernél valamivel egyszerűbb, ugyanakkor hasznosabb módszert választottak: kisebb üzleteikben tableten keresztül a nagyobb Marks & Spencer boltok kínálatából is válogathatnak a vásárlók, így azok sem maradnak le egy kiszemelt termékről, akiknek a körzetében az pont nem elérhető.

Úgy tűnik, a technológiai fejlettség nem csak magára a divatra, de az üzletekre is hatással van: bár az iramot képtelenek felvenni a méltán népszerű online vásárlással, dizájnban bőven felül tudják múlni azt, erre a Burberry Beauty Boxa tökéletes példa. Arra azért kíváncsiak vagyunk, hányan fognak csak azért bemenni a Chanelbe, hogy szelfizzenek egyet a méregdrága göncökben, meg persze arra is, hogy a többi divatház mikor lopja el az ötletet. De az még jobban érdekel, vajon a hazai üzletekben mikortól nem számít majd főbenjáró bűnnek, ha valaki lefényképez egy ruhát vagy egy szempillapirál-árcédulát?

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek