Az Air Max-ek sikeréből okulva továbbra is magasított talpú tornacipőkben gondolkodik a Nike. A legújabb, Lunarelite Sky Hi fantázianévre keresztelt modell méltó ellenfele lehet a jelenleg hódító Air Max-nek, ráadásul még olcsóbb is. Az új fazont a napokban dobták piacra és néhány órán belül el is kapkodták a szürke és neon-sárga talppal bővített cipőt. Közben egy felmérés azt is kimutatta, hogy a lassan harmincéves Air Jordanekre nagyobb a kereslet, mint valaha: a cipő piacra dobása óta minden évben dupla profitot termel, ami főleg az eBaynek köszönhető.
Tetszik önnek a Dívány Tejben-vajban blogja?
Keressen bennünket a Facebookon, így nem marad le egy posztunkról sem!Bár Isabel Marant már túltette magát saját tervezésű, emelt talpú tornacipőjén, a Nike csak most kezdi elsajátítani a trendet még az Air Max-nél is ormótlanabb, Lunarelite Sky Hi nevű vadiúj modelljével. Ezt a szintén magasított talpú sportcipőt - aminek a sarka ellenére sikerült ugyanolyan sportosnak maradnia - 2014 tavaszára dobták piacra és már a debütálás utáni néhány órában ki is fosztották a Net-A-Porter és a Nordstorm teljes kínálatát. Kinézetre elég kényelmesnek tűnik, közben pedig feltűnő is, úgyhogy mindenképpen méltó ellenfele lehet a férfiak és nők körében is elég népszerű Air Max-eknek. Árban is kicsit alacsonyabb, mint elődje, a Lunarelite Sky Hi-t 32 ezer forintért lehet megkaparintani. Kíváncsiak vagyunk, mennyi idő kell neki, hogy az Air Max-ek térhódítása után minden második emberen ezt lássuk az utcán.
A Nike egyébként az eBayen is tarol: egy legutóbbi kimutatás szerint az online piactéren elköltött minden harmadik dollárt egy klasszikus Nike fazonra, az Air Jordanre költik. A cipő a nyolcvanas években élte a virágkorát, akkora volt rá a kereslet, hogy nem egy tiniről szó szerint lelopták az utcán. Aki esetleg nem ismeri, az Air Jordan egy kosárlabda-cipő, amit 1985-ben adtak ki, nevét pedig a világhírű kosarasról, Michael Jordanről kapta, akit Air Jordannek, azaz Levegő urának becéztek a pályán. Mostanra már több mint 28 fajtát gyártották belőle, a többi sikercipővel ellentétben pedig sikerült máig divatban maradnia: az Air Jordan profitja megtervezése óta minden évben a duplájára nő, 2012-ben nem kevesebb, mint 1,25 milliárd dollár hasznot hozott, egyedül az USA-ban.
A klasszikus Jordanre a mai napig nagy igény van, és ez nem csak Miley Cyrus seggriszálásának és ingyenreklámjának köszönhető a Michael Jordanről szóló '23' című klipben. A legújabb limitált szériás darabkon kívül ugyanakkora igény van a vintázs Air Jordanekre is, ez legjobban az eBay-eladásokon látszódik: a tavalyi évben több mint kétmillió pár sportcipőt adtak el a portálon, 200 millió dolláros profittal, amelyből 62 millió dollárt kizárólag az Air Jordanek hoztak. Az eredeti 1985-ös darabokat akár háromezer dollárért is el lehet adni, egy limitált szériás Retro 4 IV Doernbechert, amihez 2011-ben 175 dollárért lehetett hozzájutni, ma már 1500 dollárért el lehet adni. A legjobban persze Michael Jordan jött ki az egészből, aki 2003-as visszavonulása óta is 60 millió dollárt kaszál évente, kizárólag az Air Jordanek eladásából.