Egy blogger fejéből pattant ki az ötlet, hogy a Pinteresten elkészítse „képzeletbeli jól öltözött kislányom” (My Imaginary Well-Dressed Toddler Daughter) című felületét, ahová divatos gyerekekről készült képeket, reklámfotókat, divatanyagokat tölt fel, majd ellátja őket vicces képaláírásokkal. A képzeletbeli gyereknek neve is van, ő Quinoa, de formáját képről-képre válogatja: na ja, ahány divatfotózás, annyi gyerekmodell.
A kislány és szintén képzeletbeli barátai – Chevron, Fendi és Dolce – mind a legmenőbb ruhákban járnak, és csodásan fotózott képeken pózolnak. A gyerekes divatfotók azonban nem lennének egyáltalán érdekesek, ha a blogger, egy ausztrál írónő, Tiffany Beveridge nem írna alájuk találó feliratokat, amik nem a gyerekekből, hanem a művi, gondosan megkomponált divatfotókból csinálnak viccet.
Az egyik képen például egy szürke sapkás kislány áll merengve egy pályaudvarnak tűnő helyen. Alá (körülbelül) ez a felirat került angolul: „Egyszer Quinoa és én elvesztettük egymást egy zsúfolt buszpályaudvaron, de szerencsére emlékezett arra, amit ilyen helyzetben tennie kell: egy helyben megállt, csodásan nézett ki és nem szólt a szegény emberekhez”.
Beveridge állítólag azért kezdte el a blogot, mert frusztrálta, hogy rengeteg nagyon csinos kislányruhát lát, de mivel két fia van, nem vásárolhat. Így aztán kitalált magának egy lánygyereket, Quinoát és a Pinteresten elkezdte gyűjtögetni neki a ruhákat – írja a Daily Mail. Képaláírásainak és jó ízlésének köszönhetően felületét már 47 ezren követik – ha az ön érdeklődését is felkeltette, itt találja a gyerekfotókkal teli boardot (angoltudás nélkül mérsékelten szórakoztató)!
Beveridge kommentelői mind a szerző humorát dicsérik, és fantáziáját, hogy képes egy üres divatfotóba komoly történeteket belelátni. Már a Quinoa név is iróniára utal: a szerzővel rengeteg quinoás recept jött szembe Pinteresten, mivel a quinoa épp nagyon trendinek számít. Beveridge arra gondolt, biztos lesz olyan őrült, aki így fogja elnevezni a gyerekét, aztán arra jutott, ez pont neki való őrültség.
Van, aki nem képzeleg
Míg Beveridge képzeletbeli gyerekekkel szórakozik, van egy nagyon is létező kisfiú, aki hasonló karriert fut be, mint Quinoa. Az 5 éves Alonso Mateóról anyja, a szabadúszó stylistként dolgozó Luisa Fernanda Espinosa készít divatfotókat: a fiú profi modellként feszít a legkomolyabb márkák ruháiban. A kissrác Instagramjának – amit persze anyja kezelt – 2500 követője volt, de amikor a Time is felkapta a gyereket, Espinosa a nyilvánosan elérhető fotókat letiltotta, majd saját, 127 ezres követettségű Instagramját is törölte.
Mielőtt azonban eltüntetett volna minden nyomot, Espinosa adott egy interjút a The Cut magazinnak, melyből kiderült, hogy ő és Alonso is odáig van a Gucci-ért, a Diorért, Stella McCartney ruháiért és a Dolce & Gabbanáért. Alonso Mateo magának válogatja össze ruháit, mindig együtt vásárol anyjával és néha belefárad abba, hogy rajongói fotózzák, bárhová megy. Persze a márkás ruhák és a képeken átszűrődő tökéletes luxusvilág azonnal kiváltotta a kommentelők ellenszenvét, akik szerint nagyon rosszul teszi Espinosa, hogy konzumidiótává neveli a gyereket, aki már mostanáig sokkal többet foglalkozott a külsejével, mint más egész életében.
„Az emberek azonnal ítélnek. Ha vásárolni megyünk és ő pont olyan cipőt szeretne, mint amilyen az apjának van, és én meg tudom fizetni, akkor miért ne vegyem meg neki? Jól neveljük a gyerekünket, nagyon udvarias, két lábbal áll a földön, aranyos kisfiú. Nem hiszem, hogy tisztában lenne vele, hogy mennyire divatos, kicsi ő még ehhez” – mondta a lapnak Espinosa. Valószínűleg az utálatos kommentáradat miatt döntött úgy a nő, hogy eltűnik az Instagramról – itt meg lehet még nézni a kis Mateo képeit, de inkább hagyjuk ők békén, és nézegessük tovább Quinoát!