A neves divatházak és a magazinok után egyre több kereskedő kíván az átlagos alkatú nők kedvében járni. A brit Debenhams például évek óta harcol a csontsoványság és a Photoshop-függőség ellen. Pár évvel ezelőtt 38-as méretű próbabájukat cserélték le 40-es méretűre kirakatukban, de szerepeltettek már mozgáskorlátozott modellt is reklámkampányukban illetve egy bikiniben pózoló modellről is készítettek már utómunkák nélküli képet. Ezúttal szintén a túlzásba vitt retusálás ellen küzdenek, mégpedig úgy, hogy ígéretük szerint a pigmentáción és a kilógó hajszálakon kívül mást nem tüntetnek el a reklámfotókról. Részletek a hajtás után!
Az unalmassá vált, felismerhetetlenre átrajzolt modellek ellen fellépő Debenhams az előző, bikinis kampányához hasonlóan a Facebookra töltött fel egy képet, amelyen bemutatja, hogy a bevett gyakorlat szerint mennyi mindent változtatnak meg egy nőn a retusáláskor, pedig erre ugye nem is lenne szükség.
„A retusálás nélküli fehérneműs fotókkal azt szeretnénk bebizonyítani, mennyire elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy minél több nőnek legyen pozitív testképe. Íme egy példa arra, hogy egy modell természetesen is lehet gyönyörű” – olvasható az elszánt márka hivatalos Facebook oldalán.
Önt mi zavarja jobban?
A Debenhams a Daily Mailnek azt is elmondta, szeretnék, ha idővel más kiskereskedők is követnék példájukat, és nem bombáznák fogyasztóikat az elérhetetlen testképet mutató modellekkel.
A színes bőrű és negyven év feletti modellekkel is előszeretettel dolgozó márka sorába nemrég beállt a H&M is, aki szintén elkezdett változatos modellekkel hirdetni, sőt azt is beismerte, hogy eddig túl sovány lányokat foglalkoztatott. A csontsoványságot népszerűsítő kampányait a fürdőruhában pózoló Beyoncéval és a plus size modell Jennie Runkkal már kompenzálta is a márka a közelmúltban.
Persze még van hova fejlődni, de szerencsére a vásárlók sem hagyják magukat. Legutóbb például a Victoria's Secret ellen tüntetett egy csoportnyi lengén öltözött asszony a márka San Francisco-i üzlete előtt. A tüntetést az About-Face nevű csoport szervezte, és az a céljuk, hogy egyre több nő érezze magát jól a bőrében és megértessék velük, hogy mekkora befolyással bírnak az agresszív reklámok. „ Azt szeretnénk, ha minden testalkatú, méretű, etnikumú, képességű és nemű ember csatlakozna hozzánk, amikor végigsétálunk a Union Square-en” – állt az esemény leírásában a Facebookon.
Az Operation Real Bodies Real Love: About-Face Action of Body Acceptance and Self-Love nevű megmozdulás célpontja azért volt pont a Victoria's Secret, mert szerintük ők is kicsit szűken, valószerűtlenül értelmezik a szépség fogalmát. A tüntetők többek közt azt szeretnék, ha ez a márka is változatos méretű és alkatú modellekkel dolgozna, és persze a kínálatban is meglátszana, hogy nemcsak egy bizonyos rétegnek akarnak kedvezni.