Beismerte a H&M, hogy túl soványak a modelljei

Lassan nem telik el hét, hogy ne ütné fel a fejét a világhálón valahol egy sovány vs. teltebb modellek vita, ahol mindig ugyanazokat az érveket halljuk mindkét oldalról: a soványak szerint az, aki kövér, egészségtelen és fordítva. Ez a tipikus mindenkinek igaza van, de végül senkinek nincs igaza helyzet. Az arany középútról sokan elfeledkeznek, hajlamosak csak feketében és fehérben gondolkodni, pedig ott van a szürke is.

Doutzen Kroes gepárdteste a H&M egyik nyári ruhájában.
Doutzen Kroes gepárdteste a H&M egyik nyári ruhájában.Fotó: reklámanyag

A cégek szeretik néha megborzolni a kedélyeket és a Vogue is nem egyszer rukkolt már elő sokkolóan vékony vagy éppen túlsúlyos modellel a címlapján. A legtöbben viszont csak bedobják a csalit, aztán végignézik, ahogy a harcoshalak megküzdenek a falatért, aztán a végén ott marad a lerágott csont. A H&M viszont érdekes beismerést tett.

"Néhány modellünk a közelmúltban valóban ijesztően sovány volt" – áll a svéd márka vezérigazgatójának, Karl-John Perssonnak a nyilatkozatában. A Metróval készült interjúban a bangladesi katasztrófákkal kapcsolatos véleménye mellett azt is elmondja, hogy sajnos nem volt igazán helyes döntés az, hogy olyan lányok szerepeltek a kampányaikban, akiknek a csontjuk majdnem átszúrta a bőrüket.

Jennie Runk teltebb idomai a H&M nyári kampányában.
Jennie Runk teltebb idomai a H&M nyári kampányában.Fotó: reklámanyag

A tévedést követően a H&M jócskán kompenzált, hiszen legújabb fürdőruha-kollekciójának például az idomairól híres énekesnő, Beyoncé lett az arca, és szintén a forró hónapokra tervezett ruhadarabokat Jennie Runk, plus size modellen mutatta be. "Ez egy olyan téma, amin nagyon sokat gondolkodunk. Szeretnénk felhívni a figyelmet a különbözőségre, a sokszínűségre és arra, hogy a lányoknak és nőknek nem egy bizonyos módon kell kinézniük" – tette hozzá Persson.

A nagyobb méretekkel megáldott modellek foglalkoztatása nem jelenti azt, hogy a H&M a hagyományokat figyelmen kívül hagyva lemond a vékonyabb manökenekről, csupán azt akarják, hogy a kollekciók arcai egészségesnek tűnjenek. Mint például a gazellatestű, de nem a legsoványabb modellek közé tartozó Doutzen Kroes.

Ön mit gondol a H&M akciójáról?

  • Végre valaki, aki nagy befolyással bír, felemelte a hangját! 451
  • Ugyan, ez csak marketingfogás! 434

Arra a kérdésre, hogy a több mint ezer áldozatot követelő bangladesi katasztrófákhoz van-e köze a cégnek, nemleges választ kaptak, sőt, a H&M az elsők között volt, aki aláírta a munkakörülmények javításáról szóló egyezményt. Elmondta, hogy a cégnek közel száz ellenőre van, akik folyamatosan járják a gyárakat mind Svédországban, mind a többi országban. Emellett a svéd cég újra tárgyal Banglades miniszterelnökével a minimálbér emeléséről. "Nem akarok nagyképű lenni, de egy cég sem tesz annyit ez ügyben, mint a H&M" – zárta a mondandóját a vezérigazgató.

És ha már sovány modellek a H&M-nél: a napokban Anja Rubik alábbi Instagram képet posztolta magáról. Inkább ijesztő, mint vonzó, elképesztően csontosak a combjai. Rubik a H&M 2011-es kampányarca volt – talán rá is gondolt a vezérigazgató, amikor a túl vékony modelleket emlegette.

anjarubikinsta
Fotó: instagram
Mustra