A divatvilágban kényes témának számító rasszizmussal az utóbbi időben megvádolták már a Victoria's Secretet, a Dolce & Gabbanát és Jeremy Scottot is. A legújabb botrányt egy pakisztáni tervező, Aamna Aqeel váltotta ki „Be my Slave” (Légy a rabszolgám) címre keresztelt divatanyagával. Aqeel ahelyett, hogy egy kreatív kampánnyal népszerűsítené kollekcióját, egy egyértelműen rasszista hangvételű sorozatot készített idei munkáinak bemutatására.
Rasszistának találja a képeket?
A Diva magazin által is lehozott fotósorozaton egy fehér modell pózol a designer idei kollekciójában, miközben egy beludzs nemzetiségű, sötétbőrű kisfiú szolgálja ki őt, aki a képeket elnézve vitathatatlanul egy rabszolga hatását kelti.
Számos magazinszerkesztő és felháborodott kommentelő ledöbbent a fotók láttán, többek között a Herald Tribune egyik szerkesztője, Salima Feerasta is hangot adott véleményének, miszerint a rabszolgaság nem megfelelő marketingstratégia.
Feerasta az általa megbocsáthatatlannak titulált képekről megkérdezte a tervezőt is, aki tagadta, hogy a rasszizmus vezérelte volna az anyag elkészítése során, saját bevallása szerint csak a gyermekmunkára kívánta felhívni a figyelmet – írja a huffingtonpost.com. "A fiú egy garázsban dolgozik, csak egy kis munkát akartam neki adni" – magyarázkodott a designer. Ön szerint is bűzlik a rasszizmustól a reklám, vagy túlzásnak tartja az efféle vádakat és kedves gesztusnak véli, hogy munkát adott a tervező a gyereknek?